Gå til innhold

skal...skal ikke...hjelp

akkuratnåviljegværeanonym

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har veldig lyst på et barn til. Vi har to flotte barn. Gutt på 5 år og jente på 10mnd. Der er ganske stor aldersforskjell på de og siden vi vil ha et barn til tenker jeg at det kan være greit at det kan være litt tettere mellom de minste. Da har de litt mer glede av hverandre i oppveksten. Så hvis vi begynner å prøve å bli gravide nå vil snuppa være + - 2(ca) år når neste kommer.

Problemet er at jeg kunne tenkt meg et år på skole. Dette er privat skole som begynner i januar. Snuppa begynner også i barnehage i januar så det passer veldig bra. Jeg har nesten ingen utdanning, så det hadde vært veldig greit å ha noe.. er litt lei av strø jobber og vikariater innen renhold.

Økonomisk vil det "lønne" seg å bli gravid nå. Vil få arbeidsledighetstrygd og dermed få permisjonspenger når jeg hår fått den lille. Hvis jeg går på skole nå må jeg få meg en jobb etter skolen og jobbe en stund før jeg kan bli gravid. Noe jeg synes kan være ganske urettferdig gjort ovenfor arbeidsgiver..men da blir også aldersforskjellen på barna stor igjen..da blir nok minsten vertfall 3 år før vi kan begynne å prøve...

Vet ikke helt hva jeg skal gjøre.. noen som kan råde meg litt??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har en gutt på 7 år og venter en jente i desember... er veldi stor aldersforskjell på de 2 alså=) Har tenkt litt på nå om jeg skal ha flere etter denne med tanke på prevansjon etter svangerskapet og min alder som er 30... viss jeg skal ha en til vil jeg ikke vente for lenge nei...så da vil jeg åsså prøve når datteren vår blir rundt den alderen dattra di er nå=) men må vel kanskje fød ut tulla først før jeg tar endelige avgjørelser ja...=) uansett lykke til med valget...

Skrevet

eg hadde nok prøvd på ein ny og gått skole etter det igjen... har heller ingen ferdig utdanning.. har ei jente på 14 mnd og me vil heller ikke ha så stor aldersforskjell på de, for me vil kanskje bare ha 2... eg holder på me interiørskolen på nki fjernstudier slik at eg iallfall ska få til noe... skole kan en jo alltids gå senere.. for meg betyr ikke jobb og kariere så mye, vil først ha barn mens eg er ung.. utdanning kan eg ta etterpå

Skrevet

JEg hadde blitt "ferdi med det"!! sett igang og prøv:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...