Gå til innhold

Når sa du det til sjefen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sitter her og må inn og fortelle nyheten til sjefen, kan liksom ikke vente lengre da det begynner å vise.. Kvier meg faktisk litt, hehe, for jeg sitter som vikar for en annen som nettopp er gått i mammapermisjon selv.. (Er fast ansatt, har jobbet her i 4 år..) Når og hordan fortalte dere det til sjefen???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg fortalte det i uke 14, grunnet det passet seg slik da magen var begynt å vise- og jeg ikke orket skjule den i store klær lenger.

Jeg har jobbet på denne arbeidsplassen i ett års tid, og spurte bare om jeg kunne få ett par ord med han alene. Så sa jeg det bare rett ut.

Skrevet

jeg fortalte det i uke 11. passet godt å si det når jeg sa det.... hadde en del sykdom som måtte forklares på en ordentlig måte, og det var jo pga graviditeten så...

Skrevet

ellers tror jeg ikke du er _pliktig_ å melder fra før du er ca 6 mnd. mener å ha lest at de skal få ca 3 mnd på seg, til å ordne med vikar etc.

men jeg sa det mye før, for jeg ser sjefen hver dag, og det hadde vært teit å ikke si det.

Skrevet

Måtte si det i uke 5, pga jobbsituasjon og tilrettelegging av annen tjeneste. Gikk helt greit. Han ble ikke like fornøyd når ei anna på vaktlaget kom og sa det samme tre uker senere, men de kan jo ikke akkurat protestere....

Skrevet

Jeg fortalte det i uke 15. Grudde meg også pga det var litt krise på jobben akkurat da. En av assistentene mine ble langtidssykemeldt pga kreft og pedagogen på den andre avdelingen hadde sluttet og vi hadde ikke fått inn ny pedagog for henne. Jobber i barnehage, og jeg er den eneste pedagogen som er igjen, så jeg vet hvor vanskelig det er å få inn en erstatter, så ja, må si jeg fikk litt dårlig samvittighet da jeg fortalte det. Men det gikk så fint så. Det var litt verre å fortelle at jeg nå er sykemeldt pga bekkenløsning. Da virket det som om alt toppet seg for sjefen :-(

Skrevet

Fortalte det i uke 15 og selv om hun ble litt overrasket, så var det ikke noe problem. Hvordan gjorde jeg det? Tja, det var vel ikke så mange måter å gjøre det annet enn at jeg tok det en morgen tidlig, lukket døren og sa at jeg hadde noe å si. Tror ikke du trenger å grue deg for det; uansett har du jo al rett til det, og min erfaring er at folk (også sjefer) først og fremst blir veldig glade på dine vegne.

Skrevet

Jeg sa det i uke 12, ser jo sjefen hver dag... Så han stilte meg faktisk spørsmålet om jeg var gravid pga at jeg var så kvalm.

Hadde bare jobbet der 2 mndr da.

Skrevet

eg er i uke14 snart og har ikke sakt noe enda...gruer meg ikke,men ingen som har spurt lissom;) har god tid...har ingen kontrakt jobbet der eit år,vi er 15-20 ansatte og ingen har det...kommer ikke til og få jobben tilbake etterpå,det veit eg...ei som var i perm for ca 6 år siden hadde 100% ca og kom til bake og etter det har ho bare hatt50% sjikkelig syk sjef.....

Skrevet

Måtte fortelle det ganske tidlig. Var sykemeldt for skiveutglidning, å legen skulle vente å se om det ble bedre. Så måtte gå sykemeldt i nesten to mnd før han henviste til røntgen og fysioterapaut. Men da hadde jeg blitt gravid så røntgen kom ikke på tale. Så da måtte jeg bare fortelle det. De tok det kjempe fint.

Skrevet

jeg fortalte det veldig tidlig - skulle utenlands på traineeopphold i en måned. Til et land der kulturen tilsier at etter man er gift skal man slutte å jobbe og bare ta seg av mann og evt. barn...

Fortalte det derfor i uke 6 eller 7, skulle reise i uke 8, og trengte noen råd i forhold til hvordan jeg skulle forholde meg :)

Skrevet

Er i min uke 15 nå(fosterets uke 13) Var på UL på Torsdag og alt så bra ut da hvertfall. Imorgen er det møte på jobb. Sånn lite som vi tar opp ting og tang. Så lurer på om jeg skal si det da jeg. Er jo ikke helt sikkert at det går bra ennå, men er jo kommet over 12 ukersgrensa og alt så fint ut. Så er det dumt og fortelle det nå så lenge jeg ikke absolutt må?

Skrevet

Sa det før jeg ble gravid:) at jeg kanskje ble det, for vi skulle til riksen å prøve kunstig befruktning. Visste det ble litt sykemelding osv. så jeg syns det var greit han visste hva som foregikk. Det syns han bare var moro og ønsket lykke til.

Skrevet

Sa det når jeg var 8 uker på vei, for da ble jeg sykemeldt for kvalmen. Og tre uker senere fortalt sjefen at hun og er gravid. Så nå er vi to som går gravide.

Skrevet

jeg sa det i uke 11 bare spuret om jeg kunne snakke litt meg henne alene. og hun tok det jo ikke så bra, men jaja. hadde bare jobbet der i 6 mnd jeg da...

Skrevet

Jeg fortalte det til når jeg var 7 uker på vei, kom med sykmelding pga ekstrem kvalme, etter å ha gått en uke der jeg måtte gå hjem nesten hver dag pga kvalme.

Sjefen tok det meget bra, og fikk faktisk tilbud om 100% stilling (gikk som vikar) 3 uker etter jeg fortalte det.

Resten av kolegaene mine fikk ikke vite noe før jeg kom tilbake på jobb "fit for fight" i uke 14 :)

Skrevet

sjefen min er som en se og hør spion, virket som om hun kunne lukte det. hun kom og spurte meg 2 dager etter at jeg hadde funne det ut, om jeg var gravid. Så hun viste det det vell fra uke 5.

Skrevet

Jeg sa det i uke 10. Jeg hadde da vært vikar der i 3 mnd.

Skrevet

Jeg grudde meg som en hund, men ringte fredagen før sommerferien var over og sa jeg gikk rett over i sykemelding etter sommerferien! (ca uke 8) Alt gikk bra og sjefen gratulerte- enda vi ikke har noen til og dekke min jobb når jeg er borte. (min jobb har ca 2 års opplæringstid før man regnes som ferdig opplært)

Skrevet

fortalte det i uke 5.

var i forholdsvis ny jobb, syntes det var like greit å få sagt det med en gang. Veldig glad for det, er uansett fast stilling.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...