Gå til innhold

Trenger hjelp her.. haster litt!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har kjøpt oss hus, og vi må bestemme oss for forsikring i DAG!!

Banken har komt med et tilbud, og jeg synes det høres veldig dyrt ut!

Vi overtar huset i morgen, og da må vi ha forsikring på det.

Fra før har vi forsikring på bil (full kasko), forsikring på meg (ulykke), og barneforsikring. Forsikring på meg og barna er gjennom Ace, og er på ca 260 kr tilsammen i mnd.

Bilforsikring er gjennom gjensidige og er på ca 300 kr mnd.

Nå vil banken at vi skal ha husforsikring, innbo, bil, reise, livsforsikring, og uførepensjon forsikring, og alt vil komme på ca 1600 kr i mnd.

Er ikke det veldig mye? Betaler dere så mye i forsikring?

Også lurer jeg på en ting til.. hvis noe skulle skje, altså at jeg blir ufør, eller mannen min, får man ikke noe slags trygd eller støtte hos Nav?

Må man ha forsikring på sånt?

Vi må bestemme oss i dag, og derfor haster det litt.

Jeg setter STOR pris på om noen gidder å svare, og kanskje gjøre denne avgjørelsen litt lettere for oss!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

1600 i mnd hørtes ut som en stiv pris. Vi betaler vel runst 3000.- i kvartalet og da er det med hele suppa. Innbo, reise, bil snuppa, oss, hytta osv...

Skrevet

Hvilket forsikringselskap bruker dere?

Skrevet

dytter litt..

ingen flere som vet hva dere bruker på forsikring i mnd??

Skrevet

Ta deg en ringerunde til forskjellige selskap. Si at du ønsker et tilbud på en pakke (så ramser du opp hva du skal ha) Så, når du har fått det billigste, ringer du banken din og forteller prisen. Da går de som regel litt under den prisen.

Er en fin måte å få det billigere på, samt at du får samlet alt i din bank!

Skrevet

vi betaler 1333 i mnd i forsikring.. dette innebærer: Barneforsikring på 2 barn, reiseforsikring, 2 biler, en med full kasko, topp sikring på innbo, ufør forsikring og livsforsikring..

Skrevet

Vi betaler nesten 1000 kr i mnd.

All forsikring har vi i Sparebanken Hedmark.

Jeg og gubben har forsikring på oss selv gjennom fagforeningen..

Har barneforsikring,to bilforsikringer,to barneforsikringer,innbo..

Sikkert mere også,men husker ikke alt i farta..

Vet vi kan få det billigere ett annet sted også,men vi har bare ikke ordnet det enda..

Er litt trege vi.

Skrevet

Vi bruker Vesta, og betaler ca. 3.000,- i kvartalet på: innbo, reise, hus (m/sopp og råteskadeforsikring), casco på en bil, 2 stk barneforsikringer og livsforsikring på meg. Mannen min har også livsforsikring, men den inngår i fagforeningen hans som totalt koster 3.000 i året.

PS: Vesta er desidert billigst av alle OM man er medlem av f.eks. Utdanningsforbundet. Da jeg ringte rundt sa de andre selskapene at det var umulig å matche Vesta for de som har samarbeidsavtaler. Men hadde jeg ikke være i Utdanningsforbundet, hadde If vært desidert billigst!

Skrevet

Vi har bil, hus, innbo,reise,livsforsikring til meg og mann, 3 barneforsikringer, campingvogn. Betaler 1900 i mnd vi:)

Skrevet

Vi hadde gjennom Vesta og mitt forbund men har nå byttet da dekningen er mye bedre i If. Ikke lett dette her er utrolig mye som spiller inn. Viktig å ikke bare se på pris

Skrevet

Tusen takk for svar alle sammen :-)

Tror jeg må ta meg en ringerunde jeg, da :-)

Så får vi se hva vi kan få til :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...