NoraNora Skrevet 10. september 2007 #1 Skrevet 10. september 2007 bare lurer veldig på hvordan dere kommer dere opp med små barn dagen etter? vet jo f.eks at noen av de som sitter her store deler av natten er alene med flere barn, noen som skal i bhg og noen de skal være hjemme med. Bare lurer veldig på hvordan dere klare det hver eneste natt/ dag?
meg & to små vampyrer Skrevet 10. september 2007 #2 Skrevet 10. september 2007 hvor lenge er halve natten da? jeg legger meg aldri før 12, får ikke sove før.
Gjest Skrevet 10. september 2007 #3 Skrevet 10. september 2007 sitter her "halve natten" når jeg ikke får sove.. men står opp med troll i sju tiden for det, sovner gjerne tidligere dagen etterpå.. men var kanskje ikke sånne som meg du lurte på hehe siden jeg ikke er "fast" her på natten ..
NoraNora Skrevet 10. september 2007 Forfatter #5 Skrevet 10. september 2007 ja.. det skjønner jeg går.sitter her gjerne selv sent innimellom. tenke på de som ofte er her på natt,og skal ta seg av flere barn dagen etter. bare lurer liksom. hvordan de får dette til hele uken igjennom.
meg & to små vampyrer Skrevet 10. september 2007 #6 Skrevet 10. september 2007 Det er kanskje noen som sliter med å sove og bare bruker det som tidsfordiv om natta? Eller kanskje de små sover mye på dagen så mødrene kan ta en lur da? Eller kanskje de er mødre som trenger lite søvn?
Gjest Skrevet 10. september 2007 #7 Skrevet 10. september 2007 Våkner ofte om natten og får ikke sove, da er nettet godt å ha ) På dagen kan jeg sove når minsten sover.
Libido- Skrevet 10. september 2007 #8 Skrevet 10. september 2007 mange har turnus, andre kan sitte på nett fra jobb (nattevakt)
NoraNora Skrevet 10. september 2007 Forfatter #9 Skrevet 10. september 2007 ja.. her var jo en del forklarende svar da:)
Gjest Skrevet 10. september 2007 #10 Skrevet 10. september 2007 Må si jeg har lurt på det samme... Legger meg selv sjelden etter etter kl 11. Mine små troll våkner kl 06.
Gjest Skrevet 10. september 2007 #12 Skrevet 10. september 2007 Jeg har store søvnproblemer, så har problemer med å klare å sove... Så er ikke alltid så frivillig... Legger meg som regel før klokken 2 da, om jeg får det til.... Jeg er oppe 6 hver dag.. Men heldig for meg trenger jeg svært lite søvn.
NoraNora Skrevet 10. september 2007 Forfatter #13 Skrevet 10. september 2007 ja det er det jeg mener.Lillegutt her er oppe ca 7 og skal jeg klare å holde humøret opp gjennom dagen trenger jeg å sove litt innimellom. Er jo noen av de som sitter her hele natten som er alene med flere barn, og da skjønner jeg ikke hvordan de klarer det. Hvis det f. eks er to voksne der hjemme kan det jo hende at den ene kan sove om morgene hvis den andre f.eks jobber sent eller levere barna i bhg eller noe. Men hvis de er alene må de jo opp? eller?
Gjest Skrevet 10. september 2007 #14 Skrevet 10. september 2007 Det må være utrolig slitsomt! Har slitt med å sovne selv innimellom, og det er jo vanvittig frustrerende! Men hvis du står opp kl seks har du i hvertfall sjanse til å sovne til "normal" tid. Verre med de som sover til langt på dag. De snur jo frivillig døgnrytmen på hodet.
Mom2Two Skrevet 10. september 2007 #15 Skrevet 10. september 2007 Vet du hva jeg er litt lei av? Folk som tror det er mer edelt å være A-menneske enn B-menneske... Det er faktisk bevist fra naturens side at mennesker har ulik "biologisk klokke". I Danmark har man faktisk startet opp med arbeidsplasser som er tilpasset dette, der morgenmøtene starter kl. 14.00 osv. Jeg er en skikkelig nattugle selv. Hvordan jeg greier det? Jeg tar meg ofte en lur, jeg, etter at barna er i seng sånn ved 19-20-tiden;-) Jeg skjønner ikke hvordan folk greier å legge seg ved 22-tiden... Føles ut som å legge seg midt på ettermiddagen for min del...
Gjest Skrevet 10. september 2007 #16 Skrevet 10. september 2007 Jeg er et nattdyr, og har alltid vært det. Jobber i tillegg i utelivet og da må jeg jo være sent oppe i helgene. I tillegg har jeg ikke et veldig stort søvnbehov, klarer meg godt med 4-6 timer gjennom hele uken, så lenge jeg har en dag å sove ut på. Da legger jeg meg kl 1930 med veslemor og sover til hun står opp ca kl 0730:) Det er liten eller ingen vits for meg å legge meg kl 22 da jeg vil bli liggende å tvinne tommeltotter eller telle sauer i mange timer uansett.
Mom2Two Skrevet 10. september 2007 #17 Skrevet 10. september 2007 Men når det er sagt sitter jeg ikke er hele natten selv om jeg er våken. Har gjerne Dib oppe, men jobber med avhandlingen min ol. Jeg jobber kjempegodt sent på kvelden/natten når man slipper alle mulige avbrytelser... Du burde prøve det en gang..! Jeg er på slutten av jusstudiet og jobber 50% ved siden av. De dagene jeg ikke skal på jobb dagen etter, sitter jeg gjerne med oppgaven utover natten., da hender det til og med at jeg tar meg en lur midt på dagen...Mooaaaahhhh for et forferdelig menneske jeg er som ikke passer inne i systemet..
Gjest Skrevet 10. september 2007 #18 Skrevet 10. september 2007 Det er veldig slitsomt, men det er liksom ikke noe man kan styre selv... Men jeg skjønner ikke helt hvordan folk orker å være oppe til klokken 5 hver natt frivillig for så å sove bort hele dagen frem til klokken 14-15.00... Er jo mange som gjør det. Da mener jeg at man virkelig kaster bort dagene. Skulle gjerne lagt meg klokken 23.00 senest hver dag, om jeg klarte det...
Gjest Skrevet 10. september 2007 #19 Skrevet 10. september 2007 Det er ikke mer edelt, men store deler av samfunnet er jo lagt opp etter at folk er klar for en ny dag klokken åtte... I tillegg er det jo veldig vanlig at små barn våkner tidlig. Hvis du har funnet noe som virker for deg er jo det helt supert =)
RajaPia Skrevet 10. september 2007 #20 Skrevet 10. september 2007 Hender jeg er her sent, men da er det fordi jeg ikke får sove. Er uansett oppe med vesla dagen etter for det. Hender man er trøtt , men går greit så lenge det ikke er ofte.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå