Gjest Skrevet 10. september 2007 #1 Skrevet 10. september 2007 Ringte nettopp til der jeg skal ta ultralyd for å endre kl.slett fordi jeg har jo selvfølgelig lyst å ha med min kjære mann.. Men han jobber fra 7 til 15.. Så jeg ringer ned å spør om å få endret timen, å hun spør når sist mens var, å jeg sier 11 juni, hun har kl 10 på 8 på mårningen den 24 okt, passer dårlig når min mann ikke har anledning før sinere, jeg har den 31 okt men da er du kommet litt for langt, ke f... meine hu med det?? de kan vel se å ta mål av ungen for det? E lettere frustrert i hodet eg.... er nå 13 uker på vei, går inn i 13+1 i morgen.. Måtte bare få dette ut, syns d va litt frekt å si sånn, eller e det bare meg i hormonene??
elimor Skrevet 10. september 2007 #2 Skrevet 10. september 2007 Hun mente nok bare at 20 uker er litt sent å gå til ordinær ultralyd. Målene skal fortelle hl\vor langt utviklet barnet er, for å kunne anslå termindatoen mer nøyaktig, og det bør helst gjøres i uke 17-19, siden det er da fostre er likest i størrelse. Det fødes jo helt normale, fullt utviklede barn på både 2,5 og 5,0 kg, så mot slutten av svangerskapet kan man ikke bruke størrelse for å anslå alder/termin.
Adriansmor med tulla Skrevet 10. september 2007 #3 Skrevet 10. september 2007 det er vel ikke noe å hisse seg opp får det vel... hun vil at du skal komme tidligst muli tilfelle det skulle være noe galt.... syns du skal være takknemli for det jeg... er noen som må vente til de er 20 uker med første ul og det er uforsvarlig syns jeg. Nei du skal være glad du har jm som vil ha deg inn tidligdt muli...
Gjest Skrevet 10. september 2007 #4 Skrevet 10. september 2007 Når jeg ringte til Ullevål ang jeg var satt opp på en UL som ville være uke 20+3 så sa JM at det ikke betydde så mye lenger. Det var ikke noe problem å fastsette termin. Termin er en side av saken, men det er jo mye annet viktig som skjer ved UL. Lykke til )
Gjest Lenchen Skrevet 10. september 2007 #5 Skrevet 10. september 2007 Ultralyd bør gjøres innen 21 fullgådde uker sa min jordmor.
Gjest Skrevet 10. september 2007 #6 Skrevet 10. september 2007 Tusen takk for alle svar Sorry var ike meningen å virke så teit, men jeg ble bare litt satt ut når hun kontordama sa det til meg, det går nok fint Ha en fin dag videre jenter
pandabjørn Skrevet 10. september 2007 #7 Skrevet 10. september 2007 Adriansmor m prinsesse i magen ser du har skiftet nick.....kjente deg igjen for du sier til mange her inne det er vel ikke noe å hisse seg opp for vel.......la nå oss få lov til å hisse oss opp uten at du skal bry deg med det da herregud!!! la heller være å svar på innlegg som du må alltid kommenter "det er vel ikke noe å hisse seg opp for vel"
nattensDronning Skrevet 10. september 2007 #8 Skrevet 10. september 2007 jeg fikk ikke time før i uke 21, fordi det passet de best. Jeg hadde først fått time i uke 17, men fikk brev om at jeg ikke kunne få den allikavel pga ferieavvikling. det synes jeg var frekt. Ferieavviklingen burde de vel kanskje ha styr på før de ga ut timer. Jeg synes min UL time var altfor sent, særlig i forhold til terminsetting og evt en senabort....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå