Anonym bruker Skrevet 10. september 2007 #1 Skrevet 10. september 2007 Kan noen lese det jeg har skrevet på hobbydebatten om min hobby som skal skremme vekk venner?
Anonym bruker Skrevet 10. september 2007 #3 Skrevet 10. september 2007 Er jo her inne jo på hobbydebatten,ikke vankeligt å finne da.
julaugmamma Skrevet 10. september 2007 #4 Skrevet 10. september 2007 Noen lar seg kanskje skremme av bildemanipulering... spørs jo hvordan du gjør det, bilder av bare deg, eller hvem som helst? Og om du lager "snille" resultater. Når det gjelder spørsmål/svar biten... Du kan sannsynligvis mye om mangt da. Noen liker dårlig å være sammen med folk som gjør at de føler seg mindre "smarte" Igjen kommer det an på hvordan du er overfor folk, belærende eller lar du kunnskapen forbigå mest mulig i stillhet? Det viktigste årsaken er kanskje alder? mange mangler tid, eller prioriterer ikke tid til venner. Jeg har inntrykk av at mange skiller seg i den aldersgruppa, kanskje har de mer enn nok med seg selv? En forandrer seg jo også med tida. Kanskje har både du og vennene dine endret dere litt, i hver deres retning, slik at de føler det er du som "avviser" de? Ofte er kommunikasjon, eller mangel på sådann, mye av årsaken, og ikke direkte en spesifikk årsak, som evt hobby... Men det kan jo være vennene dine føler det er litt rart og ukjent... Kanskje ikke så mye til hjelp, men bare noen tanker jeg gjorde meg, i full fart....
Anonym bruker Skrevet 10. september 2007 #5 Skrevet 10. september 2007 Skjønner ikke helt hvor du vil med innlegget?
julaugmamma Skrevet 10. september 2007 #6 Skrevet 10. september 2007 spørsmål til HI eller meg? Ikke lett å vite med signatur Anonym...
Anonym bruker Skrevet 10. september 2007 #7 Skrevet 10. september 2007 Denne mailen fikk jeg i dag: Ehm, ikke min greie det der da, sånt en gjorde når man var 13 kansje, utklipninger og sånt, hehe. Har vel blitt for gammel jeg, Har du noen seriøse hobbyer, eller er livet mere en lek? Man må jo vere seriøs for å bli tatt på alvor og for at ikke ting blir for dumt så man kansje mister vennskap feks. Bare sånn det er, ikke alle som tenker over det, ikke jeg heller faktisk før senere i livet. Det er altfor lett for at en ikke går inn i seg selv og tenker på det som egentligt betyr noe. Du skrev en gang at du hadde vansker med å beholde venner, folk på vår alder er vanligvis ferdige med sånt som du viser meg her og bryr seg ikke med å svare på alle slags spørsmål som kansje du synst er morro å skrive opp.. Som feks da du var på besøk og ville jeg skulle svare på et blad, det var ikke noe jeg hadde interresse for, men, jeg følte jeg måtte så jeg svarte på det likevel. Synst bare at jeg skulle si fra, så kansje du forstår hvordan en tenker, da vi ikke er så unge lengre. Ja, nå trenger jeg vel snart gyngestol, hehe. Husket at jeg elsket gyngestol som liten. Håper du ikke blir sur for denne mailen, var bare en liten tankevekker for jeg vil så gjerne at du får beholdt venner du prøver å skaffe deg. Jeg synest det var tåpeligt sagt fra ei jeg mailer med.Hun har ikke barn selv men sitter å spiller spill på pcen hele natta lang,skal vi si det er barnsligt også?Eller det att hun ikke tørr å få barn?Jeg forandrer meg ikke for å kjede livet av meg,men jeg gjør da mye mere enn bare å gjøre hobbyer,har tross alt ansvar som voksen å ta meg av barna mine å husarbeid.Å ha det gøyt er barnslig?Grow upp sier jeg bare da!
Anonym bruker Skrevet 10. september 2007 #8 Skrevet 10. september 2007 Har lest og det er jammen meg litt av en uvanlig hobby du har. Forstår at folk-venner kan reagere på det. Ville ha gjort det samme jeg og kanskje ha lurt på om du var ved de dine fulle fem...
Anonym bruker Skrevet 10. september 2007 #10 Skrevet 10. september 2007 Merkelig....alt det her er så merkelig...Ikke skjønte jeg det du skrev inne på hobby forumet heller. Å den hobbyen med å manipulere bilder er ikke noe positivt, tror du bør gjøre det med bilder kun av deg og ikke andre folk..da kan du heller bruke blomster, natur, sofa, stol, bord å sånne ting. Men må bare si det, alt dette virker så snodig.. Fortell litt om deg selv da?
Gjest Skrevet 10. september 2007 #11 Skrevet 10. september 2007 Det er jo mye annet morsomt man kan gjøre med bilder da, med effekter og slikt. For ikke å si ta gode bilder. Kanskje prøve å endre hobbyen din litt, om du får slike tilbakemeld.
Tweak Skrevet 10. september 2007 #12 Skrevet 10. september 2007 Hmm, jeg syntes den mailen viste uvanlig lite respekt for en venninne. Her ligger det nok andre ting bak! Du har jo selvølgelig rett til å holde på med dine ting når du er hjemme og hun får holde på med sine ting. Det at du koser deg med å tukle med bilder er jo ikke akkurat sært... Du kan jo si at du har en hobby innen bildebehandling og så ikke utdype det så mye. Det er jo litt spesielt å putte seg selv inn i familiebilder, men mye annen bildetriksing er helt akseptabelt og blir av enkelte faktisk regnet som kunst! Det virker ikke som dere passer sammen som venninner lenger, og at hun som sendte deg mailen ikke har klart å finne en smidig måte å få frem budskapet på! Jeg synes den mailen var lumpen og ekkel! Jeg hadde blitt veldig fornærmet av å ha blitt kalt barnslig på den måten! Jeg mener at en godt kan vokse fra ting i livet, og finne andre venner, hobbyer, interesser og vaner. Men jeg synes ikke at en skal gjøre slik at andre føler seg mindreverdige av den grunn! Og heller ikke at en skal føle seg annerledes fordi en har gått en annen vei enn andre! Har en kompis som har stått på stedet hvil i alle årene jeg har kjent han. Han synes fremdeles at festing er meningen med livet og at å få barn bare ødelegger moroa. Han forstår ikke at vi andre (som i motsetning til han er i forhold) synes at vi er ferdige med evig rølpefesting hver helg, og faktisk ser for oss å få barn eller har fått barn. Han uttrykte sist han fant ut at noen var gravid, til meg at nå måtte jeg passe på at ikke jeg og min sambo ble ødelagt også! HJELP! Og akkurat slik oppførsel reagerer jeg på! Han utbasonerer sine meninger uten respekt for hva andre føler, med den største selvfølgelighet! Jeg synes at du burde se deg om etter andre i din livssituasjon som du heller kunne tilbringe tid sammen med, og ikke bruke tid på noen som helt klart ser ned på deg (uten grunn!). Gode venner aksepterer en for den en er, selv om en er i ulik situasjon og har ulike prioriteringer. Og så kan man da ha de "dype" vennskapene, der en ikke trenger å møtes så ofte, men har skikkelig kvalitetstid når en treffes. Og de lettere vennskapene og bekjentskapene, om for eksempel felles interesser og sånn. Lykke til uansett!
Anonym bruker Skrevet 10. september 2007 #13 Skrevet 10. september 2007 Å nei så du mener att manipulerer jeg deg til prinsesse å andre kjendisser så er det Nagativt med en gang?Hvem snakker om negativt her???Alle jeg kjenner blir manipulert,ingen slipper unna,så kjedeligt boka hadde vært vist det bare var meg i den da!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå