Gjest Skrevet 10. september 2007 #1 Skrevet 10. september 2007 Halvor har vært så matlei de siste dagene og lei av flaska. Så nå tenker jeg at vi skal begynne med litt grøt... Hvordan skal man begynne med grøt? Kvelden? Dagen? HAr ikke kjøpt grøtpakka enda, men syns jeg husker at de bare skal ha en gang pr dag først, med litt villing?? Eller hvordan skal man gjøre dette? HS vil helst at jeg venter til mandag, for da skal vi på 4 mnders kontroll, men Halvor er så matlei, og får ikke i seg all melka han egentlig trenger..
Mamma til to tette Skrevet 10. september 2007 #2 Skrevet 10. september 2007 Vi startet med maisgrøt, laget grøt av 1 ts grøtpulver og mme. Laget det som tynn suppe de første gangene, absolutt ikke grøtkonsistens. Slik fikk han smaken på det og det var populært fra første dag. Jeg lot det gå en uke før jeg økte til 2 ts grøtpulver + mme. Vil anbefale å starte med det på formiddagen for du skal følge med på hvordan han reagerer og er jo ikke populært hvis magevondt f.eks skulle ødelegge nattesøvnen. I starten tok jeg litt malt i grøten for å hjelpe på magen. Etter tre dager introduserte jeg fruktmos og det fungerte kjempebra som magestarter. Etter en uke introduserte jeg ny grøt, hirsegrøt. Det er ikke tenner som gjør at han ikke vil ha flasken da? Vi startet med grøt etter anbefaling fra hs fordi lillegutt begynte å drikke veldig mye mme i løpet av et døgn, drakk 1100 ml og ville ha mer. Rundt 1000 ml i døgnet er anbefalt, mer enn dette er belastning for nyrer. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå