mumsima Skrevet 10. september 2007 #1 Skrevet 10. september 2007 Jeg er så bekymret for en slektning av meg. Han fikk fjernet mandlene for tre uker siden, men to ganger har såret gått opp igjen så han har blødd mye. Begge gangene ble han sendt til sykehus med ambulanse. Første gangen mistet han 2 liter med blod, andre gangen vet jeg ikke hvor mye han mistet. Men han har ikke fått blodoverføring, er ikke det litt rart? Iallefall, nå er blodtrykket hans på rundt 100/32, og det synes jeg høres skremmende lavt ut, er det ikke? Hvor lavt må det være før det er farlig? Han er fortsatt innlagt på sykehus da, og blir der noen dager til. Likevel føler jeg meg ikke trygg...
Eve Dallas Skrevet 10. september 2007 #2 Skrevet 10. september 2007 Tja undertrykket ervel kansje noe lavt, men han vil jo ikke bli skrevet ut før alt er i orden. Det ville vært værre om han hadde for høyt blodtrykk.
Gjest Riga+hippiesnulla & piratspira Skrevet 10. september 2007 #3 Skrevet 10. september 2007 32 i undertrykk har jeg ALDRI hørt om!!!
Mille** Skrevet 10. september 2007 #4 Skrevet 10. september 2007 Undertrykket er jo veldig lavt, men så lenge han ligger på sykehuset går det nok bra. De vurderer nok blodprøvene fra dag til dag ang blodoverføring, mange ganger er væsketilførsel tilstrekkelig. )
mumsima Skrevet 10. september 2007 Forfatter #5 Skrevet 10. september 2007 Men nå har du hørt om det... :-)
mumsima Skrevet 10. september 2007 Forfatter #6 Skrevet 10. september 2007 Så væsketilførsel kan faktisk være tilstrekkelig ja. Ok, takk for svar. Syntes bare det hørtes så skremmende og merkelig ut. Men jeg har jo ikke peiling. :-) Han får jo intravenøst da. Men det kom visst til å ta ett år før han har normalt blodtrykk igjen! Huff...
Gjest Skrevet 10. september 2007 #7 Skrevet 10. september 2007 1 år før han ligger normalt i trykk? Det syns jeg var utrolig merkelig etter å ha fjernet mandlene....
mumsima Skrevet 10. september 2007 Forfatter #8 Skrevet 10. september 2007 Ja... men det er jo veldig uvanlig at man begynner å blø igjen to ganger etter en slik operasjon, og mister over 2 liter med blod. Det er vel blodtapet som er problemet her, og ikke egentlig selve operasjonen...
mumsima Skrevet 10. september 2007 Forfatter #9 Skrevet 10. september 2007 Rettelse: Jeg har snakket med ham nå og det er blodmengden det kan ta et år å normalisere. Ikke blodtrykket. Hans far (som jeg hadde snakket med) hadde nok misforstått. Men det hørtes ikke noe ålreit ut det heller...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå