Anonym bruker Skrevet 10. september 2007 #1 Skrevet 10. september 2007 ...var i byen på kafe her omdagen, og der satt det store flokker rundt mange bord: Gravide venninner og nybakte mødre. Det så såååå koselig ut, og jeg med min høygravide-mage, satte meg alene og følte meg både ensom og dum som ikke har et slikt fellesskap/nettverk...følte meg faktisk veldig uttafor og mislykket.. selm om jeg er voksen (34 år), selvstendig og har venner og familie. Men ingen gravide/småbarnsmødre. Har dere andre her allerede fått dere en slik "klan" av likesinnede venninner? Hvordan? Hvor finner man slike venner?
Skurvelurven Skrevet 10. september 2007 #2 Skrevet 10. september 2007 Jeg har funnet alle mine her inne på bim:) Hiv deg på bim-treffene, og du finner raskt noen du kommer overens med og som ikke bor så langt unna deg:)
Fløffy Skrevet 10. september 2007 #3 Skrevet 10. september 2007 Er vel en del som finner hverandre på BIM treff. Jeg har ingen barselvenninder, men er ikke av typen som savner det heller - har mer enn nok med å ta vare på venner og familie fra før av. Ofte er det jo slik at hele vennegjengen "avler" samtidig, og da blir det jo naturlig. Når ungen kommer blir det vel barselgruppe på meg, men jeg kommer nok ikke til å være overivrig...
Anonym bruker Skrevet 10. september 2007 #4 Skrevet 10. september 2007 ...det var ikke dumt..men ofte legger de slike treff i arbeidstida her i byen ser jeg...da blir det vanskelig. :-)
prøvekluten+3små Skrevet 10. september 2007 #5 Skrevet 10. september 2007 ..det er utrolig sosialt å ha barn da,så tviler på du blir venneløs etter den er ute! som oftest treffer man folk barselgrupper,kanskje på sykehuset,så er jo bim en finfin arena for slikt ja:o)hvor bor du forresten da?
Bine66 Skrevet 10. september 2007 #6 Skrevet 10. september 2007 Samme her. Føler meg også litt ensom av og til. Skal prøve å gå på BIM treff på onsdag (Østfold). Er også vosken (40 år) og føler meg veeeldig gammel i forhold til de andre unge og spreke damene i 20 års alderen )) Men, men jeg får se.
mammat2goll Skrevet 10. september 2007 #7 Skrevet 10. september 2007 Forstår hvordan du har det...slik hadde jeg det sist jeg gikk gravid. Ingen av mine venner var gravide eller hadde tenkt tanken på graviditet. Jeg var nok litt tidlig ute, nå kommer nr 2 når som helst og 4 av mine nære veninner har fått baby i år. Gleder meg sånn til jeg kan bli med på trilletur sammen med dem.
Anonym bruker Skrevet 10. september 2007 #8 Skrevet 10. september 2007 ..bor i Stavanger...har store barn fra før, så "sandkasse-arenaen" har ikke vært aktuell... Litt uvant plutselig å skulle treffe andre med småbarn..mine to andre er 15 og 13 år... :-)
Anonym bruker Skrevet 10. september 2007 #9 Skrevet 10. september 2007 ...skjønner hva du mener... :-)
prøvekluten+3små Skrevet 10. september 2007 #10 Skrevet 10. september 2007 hiv deg med på et bimtreff eller tre:o) og er det ikke arrangert i stavanger,så sett opp ditt eget:o) det er kjempekoselig,og tror d ska mye til for ikke å finne likesinnede der altså;O)
Anonym bruker Skrevet 10. september 2007 #12 Skrevet 10. september 2007 Koselig....da er du heldig! :-)
Mamzen Skrevet 10. september 2007 #13 Skrevet 10. september 2007 Organiserer ikke din jordmor barselgrupper til deg etter fødsel?
Anonym bruker Skrevet 10. september 2007 #14 Skrevet 10. september 2007 ..vet rett og slett ikke..har gått til privat gynekolog/jordmor.... Pleier de fikse sånt?
Bdancer Skrevet 10. september 2007 #15 Skrevet 10. september 2007 Tror nok mange kommer i kontakt med likesinnede på bimtreff eller svangerskapskurs e.l. Men noen har jo også venninner som er i denne fasen i livet samtidig som seg selv. Jeg føler ikke så stort behov for å ha gravide venninner - trenger jeg litt gravideprat er bim fint å ha. Men det kan jo hende det er praktisk å ha noen å være sammen med som har gjevnaldrende barn. Har et par venninner med små barn, men synes det er veldig viktig å holde kontakten med venninner som ikke har barn også.
Bdancer Skrevet 10. september 2007 #16 Skrevet 10. september 2007 Tror jeg har hørt jordmor på helsestasjon organiserer barselgrupper for de som bor i nærheten av hverandre og har født ca samme tid.
Anonym bruker Skrevet 10. september 2007 #17 Skrevet 10. september 2007 Gå på bim-treff. Sett opp bim-treff. Etterlys noen her inne omkring dim alder i ditt område, om det er alder du tenker på (vi finnes vi "voksne mammaer" og - landet rundt!!! Alt dette kan du gjøre her inne - og anonymt, om du vil - selv om det oftere er lettere å ta kontakt og å sende PM dersom du har nick... Dessuten bør du ringe helsestasjonen. Spør om de setter opp barseltreff når dere kommer så langt. Fortell om situasjonen din. Så er det bare å ta initiativ når man kommer dit. Håper du får til. Det er jo veldig kos å ha noen å sosialisere med når man er i barsel/permisjon!
@nemone Skrevet 10. september 2007 #18 Skrevet 10. september 2007 Hei, Helsestasjonen her jeg bor setter opp barselgrupper. Jeg havnet på en gruppe som ikke fungerte i det hele tatt forrige gang, men traff på en annen gruppe som "adopterte" meg. Veldig bra. Jeg var også "ensom" til å begynne med - men traff andre på tur, og så er det lettere å komme i prat med andre når man er i samme situasjon. Er det flere gravide der du jobber? Går an å arrangere treff med kolleger også. DNT (Den Norske Turistforening) arrangerer trilleturer mange steder i landet, se på nettsidene deres. Der er det også mulig å treffe andre i samme situasjon (hvis man liker å trille tur i skogen da...) Lykke til - og før du vet ordet av det så er det du som sitter på kafe - og da kan du kanskje være obs på noen som sitter alene og invitere vedkommende inn i varmen??
Mamzen Skrevet 10. september 2007 #19 Skrevet 10. september 2007 De plassene jeg har bodd, har jordmor(offentlig) organisert barselsgrupper for de som bor i nærheten og har født ca likt. Vi møttes på helsesatsjonen annenhver time. Og der er det jo opp til hver enkelt å avtale kafe eller treff på fritiden. Det er koselig, om du treffer noen du liker! Ring å spør din jordmor om dette og event si at du ønsker at hun organiserer noe slikt. Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 10. september 2007 #20 Skrevet 10. september 2007 Husker jeg tenkte litt på det før vi fikk førstemann, for vi er først ute i vennegjengen, og vi hadde ingen venner i samme situasjon. Traff noen via DinBaby noen få ganger og var med på babysang innimellom, men ingen jeg har noen regelmessig kontakt med. Men jeg oppdaget faktisk at jeg ikke hadde det helt store behovet for å ha venninner som var i nøyaktig samme situasjon som meg :-) Traff mine "vanlige" barnløse venner, og de syns det var stor stas med babyen (som etterhvert er blitt et lite barn), og det var i grunnen praktisk å være de eneste med barn, for da kan alle ta hensyn til oss ;-) (F.eks at folk kommer hit på besøk i stedet for at vi drar bort, siden knøttet må legges, eller at de er med å ta seg av ham hvis vi er ute på ting) Og i starten var det veldig greit å ta med babyen bort på besøk også, siden han sov godt i bagen. Men nå syns jeg det var veldig godt å trille lange turer alene også da, bare jeg og babyen, og har ikke det helt store behovet for å ha selskap konstant. Det er jo veldig forskjellig fra person til person. Fikk det sosiale behovet dekket gjennom mannen og mine "vanlige" venner, og behovet for litt barneprat med noen som forstår litt mer enn de som er barnløse dekket gjennom å treffe slektninger med barn innimellom.
Mamzen Skrevet 10. september 2007 #21 Skrevet 10. september 2007 Kom på en ting til, hehe. Om du bor på en større plass, har de sikkert babysang for de under 1 år. Jeg dro på det når jeg var ny og traff mange nye venner med baby der. Spør på helsestasjonen hvor du kan treffe andre.
Frukten og To små Skrevet 10. september 2007 #22 Skrevet 10. september 2007 Bine 66: Moren min gikk gravid da hun også var eldre enn gjennomsnittet!og hun deltok på masse treff: som barseltreff, barnesang osv.. og hun har faktisk fått noen venninner gjennom det, og de har hun fortsatt! Så alder spiller ingen rolle, det er det i hodet ditt som spiller en vesentlig faktor. kom deg på BIM treff og kos deg med de andre. og nei du er ikke veeeeldig gammel
Vilde- 25.10 - 4 dager igjen Skrevet 10. september 2007 #23 Skrevet 10. september 2007 Hallo anonym. Jeg er også 34 år og bor i Stavanger som skal ha barn nummer 2. Har termin 25 sept. Jeg var i samme situasjon som deg. Jeg kjente bare en som skal være ute i barselpermisjon samtidig som meg. Var innom BIM og så en dag at det skulle være BIM treff her i Stavanger. Detter er vel et par mnd siden, og jeg har vært på 5 treff til nå. Vi er en gjeng (15 - 20 stk) med jenter fra begynnelsen av tyveårene til midten av tredve årene som møtes. Her er det jenter som fikk barn i august, samt september og oktobermager. Det varierer hvem som kommer, men vi har vel vært rundt 10 på de treffene jeg har vært på. Noen har vært med fra første treff, og andre har kommet til etterhvert. På sist treff kom ei ny jente. Kanskje har du også lyst til å slenge deg med? Siden noen er hjemme på dagtid, og andre ikke, er det denne uken satt opp to treff. Et kveldstreff på onsdag, og et lunsjtreff på tordag. Send meg en melding dersom du har lyst til å være med, så får du mer info.
trulletrollemor Skrevet 10. september 2007 #24 Skrevet 10. september 2007 Jeg bor i Stavanger, har termin 29. september og er 33 år. Jeg vil gjerne også gjerne være med på treff, men fikk ikke til å sende melding til deg, melille (må man være med i Gullsmokken?).
Vektbaby, prinsesse 07 + spire Skrevet 10. september 2007 #25 Skrevet 10. september 2007 Jeg er så heldig at det er en babybølge blandt mine venninner og ellers i familien. Jeg er derfor omgitt med gravide og babyer daglig. Det er jeg veldig glad for. Man har alltid noe å snakke om, og noen å være sammen med siden de fleste har permisjon. Der jeg kommer fra har de kontrioller sammen med andre som har født på samme tid som en selv. Dette er riktig nok etter at babyen er født. Vet ikke om dette praktiseres over alt, men det må være en super måte å bli kjent med andre på! :-) Spørr din jm om dette. ;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå