Guttemamman:-) Skrevet 10. september 2007 #1 Skrevet 10. september 2007 Junior blir så fort bilsyk for tiden så vurderer å snu setet forovervendt, men er sånn i tvil...Hva ville dere gjort?Synes så synd på han når han sitter der og spyr....men samtidig ville jeg aldri tilgitt meg selv om noe hendte som kunne vært unngått om han hadde vært bakovervendt!
Gjest Skrevet 10. september 2007 #2 Skrevet 10. september 2007 Hvor gammel er han da ? Jeg hadde nok snudd setet ja - uten tvil. Det er jo ikke meningen han skal få avsmak mot å kjøre bil fordi han blir bilsyk uansett. Om det hjelper fremovervendt er jo det kjempebra.
Guttemamman:-) Skrevet 10. september 2007 Forfatter #3 Skrevet 10. september 2007 Han er bare 15 mnd, derfor jeg er sånn i tvil...men vet selv hvor jævlig det er å være bilsyk da!!
Eve Dallas Skrevet 10. september 2007 #4 Skrevet 10. september 2007 Jeg hadde snudd setet for lenge siden, han er jo godt over året!!! Det må jo være veldig ubehagelig å sitte bakovervendt for en så stor gutt?!
Gjest Skrevet 10. september 2007 #5 Skrevet 10. september 2007 Hadde snudd han ja - om det ikke hjelper kan dere jo bare snu han tilbake og heller begrense bilkjøringen.
minsta Skrevet 10. september 2007 #6 Skrevet 10. september 2007 Det er det underlligste argumentet jeg har hørt på utrolig lenge i bilstoldebatten, Eve Dallas! Min gutt fyller snart 3 år, og koser seg ennå i sitt bakovervendte sete. Han hverken protesterer eller synes det er noe rart, det er sånn en gutt på 3 år skal sitte, rett og slett.. Like naturlig som at vi andre har på oss belte, selv på små turer. Det finnes et utall av dårlige unnskyldninger for å snu barnet før, men det er kun det det er: dårlige unnskyldninger. For nå er det såpass kjent hvilke skader en kan påføre barna ved fremovervendte, at det burde faktisk ikke engang være et alternativ. Sånn! Dagens utblåsning.. :-D
Gjest Skrevet 10. september 2007 #7 Skrevet 10. september 2007 Hvorfor blir noen så brå og voldsomme i sine uttalelser rundt disse diskusjonene???? Joda, jeg skjønner at dette med fremovervendt eller bakovervendt barnesete engasjerer mange, men er man virkelig skikkelig dårlige foreldre om man har barna i fremovervendt sete???? Eller om man gir barna en sjokolade på lørdag og kanskje til og med på en tirsdag i blant??? Eller om de spiser nugatti på skiva, eller om de må gråte litt før de sovner osv osv???? Bare en liten tanke om hvorfor vi har dette forumet..... Er det for å hjelpe hverandre eller for å rakke ned på hverandre.....
minsta Skrevet 10. september 2007 #8 Skrevet 10. september 2007 Nå er det utrolig stor forskjell på å gi nugatti på brødskiva og utsette ungen for direkte fare... Så mye for _det_ innlegget ditt. Jeg tar gjerne en diskusjon på det, men da må det normalt gode argumenter til fra andres side, ellers blir det jo kjedelig.. Men jeg kan forklare hvorfor jeg blir krass: Det er stadig diskusjoner omkring dette, og de som ikke sikrer sine barn skikkelig i bilen, har så mange dårlige unnskyldninger. Og de forandrer ikke mening, selv om det blir henvist til forskning både her og der.. "Alle gjør det de synes er best for sine barn", er et utsagn som går igjen. Men det nytter ikke å synse omkring dette...
Guttemamman:-) Skrevet 10. september 2007 Forfatter #9 Skrevet 10. september 2007 Er d dårlig unnskyldning a barn spyr som en gal synes du?
Gjest Skrevet 10. september 2007 #10 Skrevet 10. september 2007 Men i følge mye ny forskning så kan barna bli alvorlig syke av for mye søtt (og nå for tiden er jo ei skive med brunost å regne som for mye søtt), så da gjør man vel barnet sitt ille da også?? Meningen med innlegget var ikke å dra igang en diskusjon på hver enkelt av disse tingene, meningen var å stille litt spørsmålstegn omkring hva vi gjør for og mot hverandre her inne på DIB. Det må være fullt mulig å formidle sine sterke meninger i en sak uten å rakke ned på eller være ufin over andre foreldre....
Kamomille Skrevet 10. september 2007 #11 Skrevet 10. september 2007 dersom han blir fryktelig bilsyk, ville jeg forsøkt å snu han. men det er jo slett ikke sikkert at det hjelper! Dersom du ikke ser noen bedreing i bilsyken etter å ha snudd han, ville jeg nok snudd han bakovervendt igjen. Har du forøkt å ha han medisin mot bilsyke?? Jeg er av den oppfatning at det IKKE finnes mange gode grunner til å snu barna forovervendt fortidlig. Men dersom han lider av å sitte bakovervendt (f.esk kraftig bilsyke), ville jeg frosøkt!
DenherJenta Skrevet 10. september 2007 #12 Skrevet 10. september 2007 eve dallas. da har du gått glipp av noe. de bør sitte bakover til de er 3-4 år faktisk! og at de bøyer beina litt gjør ikke noe... men anng bilsyke, gjør det du syns er best...
minsta Skrevet 10. september 2007 #13 Skrevet 10. september 2007 Det er faktisk en av de unnskyldningene jeg skjønner, faktisk.. Jeg skjønner godt du ser etter andre alternativer, siden ungen blir så bilsyk!Så det var ikke deg jeg svarte til, det var eve dallas.. Men likevel, det hjelper så lite for deg etter en kræsj å tenke at: ungen var iallefall ikke kvalm da han ble skadet.. Så uansett har du jo ikke sikret ungen din forsvarlig. Jeg ville heller begrenset kjøringen til det aller nødvendigste og hatt ungen sikret skikkelig i bilen. For din egen samvittighet hvis ulykken skulle være ute. Uten en kræsj eller bråbrems, kan jo like godt ungen være helt usikra i bilen, det er jo først _da_ en god bilstol kommer til sin rett. Og dette sier jeg ikke for å være tverr med deg eller for å kverulere, dette er faktisk ment som et godt råd til en mor fra en annen mor. En mor som har sett foreldre som har stått ved siden av sitt skadede barn, og som visste at hadde de sikra ungen sin ordentlig, så hadde ulykken ikke fått slike konsekvenser.. Jeg jobber på ambulanse og akuttmottak. De foreldrene får nok ikke sove godt på lenge, tror jeg..
minsta Skrevet 10. september 2007 #14 Skrevet 10. september 2007 Lailamor: Jeg sa at argumentet til eve dallas var et av de underligste jeg har hørt.. Er det så ille sagt?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå