Gjest Skrevet 10. september 2007 #1 Skrevet 10. september 2007 Har hørt mange rykter om at fødsel nr 2 skal gå så mye lettere enn den første?? Er det noen som har erfart dette?? Hvor mange timer tok såfall første fødsel kontra andre fødsel?? Jeg har termin 23 september men har store planer om å starte med litt kjerringråd i dag for å få ut lille frøkene litt tidligere Og håper selvsagt at denne fødselen blir bedre enn første...........
mammat2goll Skrevet 10. september 2007 #2 Skrevet 10. september 2007 Har enna ikke født, men her er en link fra samme spørsmål på dib http://www.dinbaby.com/forum/thread/10330471
Fløffy Skrevet 10. september 2007 #3 Skrevet 10. september 2007 Godt å lese om alle de som hadde kjappere fødsler 2. gang. Venter nr to nå og hadde 52 timer med rier på førstemann. Kanskje det holder med ett døgn denne gangen...!
prøvekluten+3små Skrevet 10. september 2007 #4 Skrevet 10. september 2007 det sies at man kan halvere tiden det tok med nr en,så har man en rimelig god pekepinn...stemmer jo sikkert ikke på alle,men stemte bra på meg:o) dette særlig om det er kort tid siden sist du fødte,eks sånn 2-3 år..førstemann har jo bana vei for sine søsken:o)
Gjest Lykkeliggift_ Skrevet 10. september 2007 #5 Skrevet 10. september 2007 håper på det jeg og, brukte 23 timer med intense rier med 1. mann *grøss*
Mamzen Skrevet 10. september 2007 #6 Skrevet 10. september 2007 På meg ble tiden halver på nr 2! Det var like vondt, kanskje mer intenst, men rakk ikke å bli trøtt og sliten.
Vestlandske meierier A/S Skrevet 10. september 2007 #7 Skrevet 10. september 2007 Her ble tiden halvert med nr to, på timen faktisk!!
Marande Skrevet 10. september 2007 #8 Skrevet 10. september 2007 Hadde 36 timer med rier jeg, vannet gikk ikke, så de måtte sette i gang fødselen på sykehuset, likevel tok det sin tid. Nå venter jeg nr 2, og har termin på fredag, men riene har startet allerede, men er ikke så tette. Kanskje ett par rier i timen, som varer 20-25sekunder. tenker jeg ringer føden om ikke lenge for å høre hva jeg bør gjøre, ikke så inne på dette, i go med at det tok så lang tid forrige gang, og mamma min hadde aldri noen merkbare rier da hun skulle ha verken meg eller søsknene mine. Og jeg har ikke så veldig vondt denne gangen som forrige. Håper bare det tar kortere tid nå, selv om etter så mange timer så slipper man å ha så mye vondt, jeg var helt utmattet etter riene jeg, og hadde kun fått lystgass og akupunktur mot smertene(hjalp ikke så veldig). får ikke epidural pga ryggoperasjon/prolaps.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå