Anonym bruker Skrevet 10. september 2007 #1 Skrevet 10. september 2007 Jeg vil instille meg på føde vaginalt, men da tror jeg det blir nedtur om det blir ks.... Hvorfor blir det ofte haste ks?
Fløffy Skrevet 10. september 2007 #2 Skrevet 10. september 2007 Kanskje ikke så seriøst svar, men når ungen kommer dobbelt ut så er det vel kanskje flere problemer og at den sitter fast?! Beundrer deg som vil føde vaginalt! Kan du ikke prøve å innstille deg på å gjøre det, men samtidig innstille deg på at det IKKE er nedtur om det blir KS? Har kun erfaring med hode først, så det er vel andre som har mer fornuftig å si på området. Lykke til i alle fall!!
Anonym bruker Skrevet 10. september 2007 #4 Skrevet 10. september 2007 Jeg har ike selv født i setefødsel men har lest her inne flere ganger om de somhar gjort det og var svært positiv til det. Det gikk nye lettere enn forventet. Har nå et barn som ligger i seteleie som jeg ønsker å føde vaginalt hvis det er mulig. Når jeg snakket med min jordmor om dette så sa hun at det ofte kommer an på jordmoren og hva slags erfaring de har på dette området. Hun sa at svenske jordmødre ofte kan mer om dette enn norske. Hadde visst noe med utdannelsen i sverige å gjør.
Anonym bruker Skrevet 10. september 2007 #5 Skrevet 10. september 2007 Selv om barnet ligger dobbelt er det likevel hodet som er størst!! Jeg har ingen helsefaglig bakgrunn, men har lest en del om dette. Faren ved setefødsel er at selv om kroppen kommer "lett" så kan hodet sitte igjen hvis bekkenet ikke er stort nok. Det skumle da er at navlestrengen også er i klem slik at barnet ikke får surstoff. Normalt baner jo hodet veien og resten av kroppen kommer lett etter.
Anonym bruker Skrevet 10. september 2007 #6 Skrevet 10. september 2007 Glemte si: hvis bekkenet er stort nok skal det vel ikke være noen fare. Vet iallfall at sykehuset i Stavanger "sverger" til vaginal fødsel.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå