Gå til innhold

Please, hjelp meg her jenter (gjelder klyster...):

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har gått 3 laaaaaaaange dager over termin, og ønsker virkelig å få fortgang på sakene. Mannen min sier hele tiden "ta klyster, ta klyster", for det har han hørt av andre funker. Men gjør det egentlig det? og er det noe man bør "tukle" med selv??

Evt hvor får jeg kjøpt det og hvor mye koster det??

(eller andre ting å anbefale meg å gjøre for å fremskynde fødsel - utenom å ha sex, hoppe og drikke bringebærbladte...?)

takker for mange tilbakemld jenter!!!!:)

*fortvila*

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vet ikke om det funker, men du får i alle fall tømt deg før en eventuell fødsel. Det kan jo ikke være farlig siden man får tilbud om det når man kommer inn som fødende på sykehuset. Tror det bare er apoteket som selger de. Ellers er det vel bare sex som har dokumentert virkning på modning av livmorhalsen i alle fall... Lykke til!!!

Skrevet

har nettopp lest inne på en annen chatteside at det var ei som tok lakserolje (3 ss), og det startet fødselen hennes noen timer etterpå. hun var 10 dager på overtid...

men hvor mye koster en sånn flaske??

Skrevet

lakserolje og klyster er jo ting som gjør deg sittend epå toalettet. Jeg hadde valgt å vente med det til fødselen var i gang, og da får du god hjelp på sykehuset hvor de fører en slange opp endetarmen.

Hva med å gå en tur i oppoverbakke, fort og spis potetgull med skikkelig hot dip. Det funka for meg. Jeg spiste to bokser kims hot salzasaus, 3 timer etter gikk vannet :)

Skrevet

Klyster/Klyx/Lakserolje er avførende midler. Hvis du aldri har tatt dette før så vet du ikke hvordan du reagerer på det!

Jeg måtte ta dette før ryggrøntgen en gang. Magen ble skikkelig i ulage, jeg hadde kramper i massevis, og satt på do i to timer, mens jeg svettet og vekslet mellom å bli varm og kald. Ekkelt. Følte jeg at jeg måtte dusje fordi kroppen bare slapp alle avfallsstoffer: PANG!

Det var grusomt å måtte på do hele tida, hadde null lukkekontroll på rumpa, og jeg var skikkelig utrygg hele veien til sykehuset etterpå. Huff!

Jeg ville ikke funnet på å sette meg i en slik tilstand hjemme, før en evnt. fødsel. Det var utmattende, og kreftene trengs når du skal føde...

Skrevet

hmmmm, blir det for dumt å ringe føden å høre med de??

det blir liksom sagt så mye forskjellig om disse to "virkemidlene"...

Skrevet

Har hørt at lakserolje kan føre til styrtfødsel, og det er jo ikke akkurat gunstig - om enn du aldri så gjerne vil ha ungen ut! Jeg holder en knapp på intens egenpleie før fødsel - stelle tåneglene (hvis du klarer å rekke ned), et godt bad, ansiktsmaske osv. Fremskynder kanskje ikke fødselen, men det tar tid og føles godt!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...