Gå til innhold

Vaskemaskin/tørketrommel tips?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå i helgen har vaskemaskinen vår streiket, så nå sitter jeg her på internett for å sjekke litt utvalget av maskiner. Ser det er kommet mye nytt på den fronten, så hva bør vi velge? nå som vi har barn er det jo greit med stor trommel som tar en del klær og sentrifugerer godt. Men... så kom jeg over noen maskiner på elkjøp som har både vaskemaskin og tørketrommen i ett. Vi hadde jo nettopp snakket om å kjøpe tørketrommel, rett før vaskemaskinen røk. Men er det noen her som har sånn maskin som har begge deler? Noen erfaringer? blir glad dersom noen har en god vanlig vaskemaskin å anbefale også:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg anbefaler at dere heller kjøper tørketrommel utenom. Det er mye mer tidsbesparende å ha begge deler, spesielt om man er mer enn 1 person i huset. Broren min som er ungkar har en kombimaskin, det negative er at klærne ikke blir tromlet på samme måte, de er mer krøllete og lukter litt svidd når de kommer ut. Trommelen på vanlige tørketromler er større og gir mer luft til klærne under tørkingen slik at det ikke brukes så mye varme for å få klærne tørre og de blir mindre skrukkete. I tillegg får man ofte flere programmer om man velger en maskin for hvert formål.

Skrevet

Tusen takk for svar! Da har jeg lært noe nytt. Greit å høre litt om andres erfaringer! Vi her tre stykker i huset. Har klart oss fint uten tørketrommel til nå, men nå har fått så lyst på det.

Andre med noen gode tips?

Skrevet

Her i huset hadde det ikke gått om vi hadde hatt vaskemaskin og tørsketrommel i samme. Men nå skal det sies at vi er 6personer i hus, så det blir endel vask. Så når jeg ikke vasker om natten, så hadde det hopet seg veldig opp om jeg ikke kunne kjørt vaskemaskinen samtidig som tørketrommelen.

Tørketrommelen er også stor, så jeg kan slenge dyner inni den. Den har også lufteprogram, slik at jeg kan sende dyner, puter og andre ting som trenger en skikkelig lufting til tider. Kan få luftet det skikkelig når jeg bytter på sengene osv, uansett om det regner ute eller hva.

Min ex har slik kobinert, og den er ikke gammel nå og er vel andre gang den har vært på reprasjon nå tror jeg. Og de er to mennesker (to barn innom en-to ganger i mnd bare)

Skrevet

jeg anbefaler deg og legge litt penger i en skikkelig maskin, og kanskje blir dere flere etterhvert også. Vi måtte bytte nå i sommer og valget falt på miele, den tar 6kg tøy og har skånetrommel- er super fornøyd og det har gått opp for meg at den gamle var vel egentlig moden for utskiftning før den røyk..Nå er jo tøyet nesten tørt når jeg tar det ut av maskinen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...