Gå til innhold

Matforslag?

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg går på slankekur og lever på pulver for tiden. Min mann jobber mye i middagstider, og da må jeg lage middag bare til min datter på 4 år.. forslag til noe sunt og enkelt, bare for henne??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hehe - kjenner igjen den der! Jeg har også vært på slankekur og synes det kan være vanskelig i forhold til familien. Men jeg har vært opptatt av at barnet ikke skal oppleve en mamma som stadig vekk slanker seg. Så middagen holder jeg unna pulver - jeg lager heller en sunn middag som begge kan spise. Sørger bare for at jeg tar bort de ingrediensene jeg ikke skal ha.

Skrevet

Syns det er litt skummelt å bare lage mat for barnet, og ikke spise sammen med de. Tror vi kan ødlegge litt for de med det. Ser de oss ikke spise, har de en bedre unnskyldning til å ikke spise når de kommer i tennårene og slankehysteriet virkelig setter inn hos dem.

Min datter ble alt for opptatt av sunn mat når hun var 3 år gammel. Pappan fikk det for seg at maten ikke var sunn. Plukket vekk noe mat osv osv, og fortalte høylytt til ungen. Kjøtt kunne han ikke spise, for det kunne han legge på seg av. Han kunne ikke spise det før han skulle trene, for da ble han så tung i magen. Saus kunne han ikke ha, for det var det så mye fett i. (selv om det var en sunn saus, med olje istede for smør osv..)

Også fortalte han enda mer om hva fedme kunne gjøre med en.

Det endte med ei jente som ikke ville spise og ble redd for å spise mat.

Skrevet

Litt utenom tema dette svaret, men jeg svarer likevel. Du bør spise vanlig middag sammen med datteren din. Rett og slett for at hun skal få et normalt forhold til mat. Lag middag med mye grønnsaker og fisk/kylling/svinekjøtt. Det er enkelt, sunt og fettfattig.

Skrevet

HI:

Det er snakk om 5 uker (max) uten middag, så er det første jeg skal spise igjen middag. tror ikke hun tar "skade" av det.. og nei, jeg kan ikke spise middag sammen med henne, er i ketose nå. Dette er snakk om en veldig liten periode av livet (5 uker) så tror hun overlever det!

Vil gjerne ha svar på spm mitt, noen forslag til middag bare for henne?

Skrevet

Lag wok: Kan varieres masse med alt av kjøtt, fisk og grønnsaker. Det er lettvint, går fort, er sunt og kan tilpasses det hun liker:) Til wok kan du ha både ris og pasta.. Vil du at hun skal spise en "potet-middag" Kan du jo bruke det oppi wok'en..

Også er jeg litt nyskjerrig.. Hva er ketose?? :)

Skrevet

HI:

ketose er en tilstand du kommer i når du har tømt glukoselageret ("sukkerlageret") i kroppen, da begynner kroppen å produsere ketoner, av kroppsfettet. Du kan ikke spise karbohydrater, men proteiner. Alt du gjør, beveger deg, går rett av fettet på kroppen din, dermed raser du ned i vekt :) søk på ketose på google eller noe for å lese mer!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...