Bdancer Skrevet 9. september 2007 #1 Skrevet 9. september 2007 Jeg var kvalm 24 timer i døgnet fra uke 7 til uke 14... Nå har jeg begynt å bli kvalm (og litt svimmel) en liten stund etter jeg har spist frokost (det varer ca en times tid). Er det vanlig å bli litt kvalm igjen så sent i svangerskapet når jeg ikke har vært kvalm siden uke 14?
moomy venter nr 2 Skrevet 9. september 2007 #2 Skrevet 9. september 2007 Hei du! Kvalme og svimmelhet kan skyldes noe høyt blodtrykk. Det behøver det selvfølgelig ikke å være men har opplevd det samme selv og fikk dette konstantert. Ville ringt jordmor i morgen tidlig var jeg deg og evt fått en ekstra ktrl om hun mener det er nødvendig. Det er i så fall viktig at du tar det med ro og ikke stresser eller gjør noe du blir sliten av. Lykke til:) Hilsen fra
Anonym bruker Skrevet 9. september 2007 #3 Skrevet 9. september 2007 Det er normalt å bli kvalm igjen på slutten. Har hørt om andre som har blitt det, og jeg ble det selv også. Holdt på å kaste opp mens jeg fødte også..
Jenter i blått Skrevet 9. september 2007 #4 Skrevet 9. september 2007 Er ikke blitt kvalm igjen selv, men leste just i "min svangerskapsdagbok" fra Schibsted Forlagene følgende: "Uke 34: Noen kvinner opplever at kvalmen kommer tilbake på dette tidspunktet i svangerskapet".... ...Så unormalt kan det ikke være tenker jeg:)
Snart ferdig! FØDEKLAR Skrevet 10. september 2007 #5 Skrevet 10. september 2007 Var også masse kvalm frem til ca 20 veke. Har fått det att no på slutten...men det varierer en del. Er no 37+5. Men dette er vanlig..av ulike grunner... Er slitsomt, men heldigvis ik lenge igjen!!
Bdancer Skrevet 10. september 2007 Forfatter #6 Skrevet 10. september 2007 ok takk for svar:) har ikke høyt blodtrykk... Da er det vel "bare sånn det er"
øynesomtinntallerkner Skrevet 10. september 2007 #7 Skrevet 10. september 2007 Jeg har ikke vært kvalm i det hele tatt før nå i uke 29!! Forferdelig.....syns synd på de som har det hele tida gitt. Lurer på om det kan komme av at det presser på magesekken rett og slett. Skikkelig kvalm hver dag nå.
lenis&bebis Skrevet 10. september 2007 #8 Skrevet 10. september 2007 Har fått igjen kvalmen jeg også. Spydde som en gris i går kveld. Er 37+6 på vei. Er ikke kvalm hele tida, dukker ofte opp på kveldstid.. Kjipt.
Bajs! Skrevet 10. september 2007 #9 Skrevet 10. september 2007 Jeg er 32+5 i dag... Er både kvalm og spyr og har generelt problemer med å få i meg mat...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå