Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg slet en del med bekkenløsning i svangerskapet.

Jeg kjenner det fortsatt, og innimellom er det veldig vondt.

Når jeg ligger på et hardt underlag har jeg problemer med å komme meg opp.

I dag la jeg meg på gulvet, da jeg skulle opp gjorde det vondt bare å flytte på beina. Og jeg får vondt i bekkenet bare jeg tar knipeøvelser.

Hva skal jeg gjøre?

Burde jeg gå til legen og nevne dette?

Er litt kjedelig å ikke kunne ligge så mye på gulvet med snuppa på 3 mnd, og får vondt når jeg skal ta henne opp fra gulvet.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har også bekkeløsning, og kunne nesten ikke gå før fødselen. Har slitt veldig etter fødselen også. Trodde det skulle gå seg til etterhvert, men har nå begynt hos fyiso etter 7 mnd. Han stikker også nåler. Det hjelper! Ta det opp med legen, og få hjelp. Det går seg ikke til etterhvert!!

Lykke til!!

Skrevet

Takk for svar:)

Jeg klarte heller ikke gå omtrent da jeg gikk gravid. Var hos fysioterapeut og gikk med krykker.

Trodde jeg skulle bli bra igjen da hun kom ut, og ble jo mye bedre, men nå er det jo så vondt til tider:(

Det som er, er at da jeg nevnte at jeg trodde jeg hadde bekkenløsning da jeg gikk gravid, så mente han at jeg ikke hadde det. Bare av å høre på det jeg sa, hvordan vondt jeg hadde, osv. Måtte krangle meg til henvisning til fysioterapeut omtrent.

Så jeg er litt skeptisk til å gå dit nå når jeg ikke er gravid lenger..da mener han vel iallefall at jeg ikke har det...

Skrevet

Jeg har også slitt med å komme meg opp av gulvet etter fødselen.. Men hos meg har det gradvis blitt bedre. Men nå er snuppa 9 mnd, og jeg er enda ikke helt god. Jeg tror det skal hjelpe å styrke musklene, så du kan jo prøve å begynne å trene litt forsiktig :o)

Skrevet

Du trenger ikke henvisning fra legen for å gå til fysiterapeut! Legen min var også litt "kranglete", var såvidt hun skrev gangvansker på henvisningen, selv om jeg hadde vondt for å gå.

Kom meg til en manuell terapeut og han ville ikke se på henvisningen engang, sa at det trengtes ikke, han kunne sette diagnosen selv. Jeg hadde en bekkenlåsning og nå tre mnd etter behandlingen starten får jeg fortsatt behandling (gratis) og håper på å bli bedre snart...

Skrevet

å..trodde jeg måtte få henvisning jeg. Kjekt å vite:) Takk for svar. Blir nok så jeg bestiller en time hos legen, og nevner dette. Skal dit en tur uansett.

Jeg begynte med håndball igjen for tre uker siden. Var bare på ei trening ettersom jeg fikk så veldig smerter i bekkenet. Derfor går jeg bare turer selv enda, og bittelitt småøvelser selv hjemme.

Skrevet

Jeg sliter også etter bekkenløsningen..d er nå 9 mnd siden fødselen.

Begynte i full jobb og fikk da så vondt i korsrygg,bekken og hofta at jeg ble sykemeldt...Legen sa jeg ikke hadde rett på gratis behandling,ble henvist til fysioterapi...

er spent på hvordan d skal gå,er lei av å gå med smerter hver dag:(

Skrevet

Ja, huff..det der er noe skikkelig drit!!!

Hvorfor har du ikke rett på fysioterapi? Eller er det bare de første 6 mnd etter fødsel?

Skrevet

Vet ikke...kanskje hvis jeg får bekreftet fra fysioterapauten at jeg har bekkenløsning med gangvansker så mulig jeg får d dekt..

Skal til første behandling i mårra,har heldigvis fått samma dama som jeg hadde under graviditeten!

Men hvor vanlig er d at man skal slite med dette etter fødselen da ?..Jeg jobber i restaurantbransjen,ikke akkurat d rette yrket når man har disse plagene!!

Stakkars oss...

Skrevet

jeg har begynnt å gå til kiropraktor... klarte ikke gå rett før fødselen og jeg sliter ennå. kiropraktoren sa til meg at det er best å få gjort noe med det før det er gått 3 mnd etter fødsel for etter det så "låser" bekkenet seg igjen... og da sliter man lenge med det...

Skrevet

Jeg gikk til manuell terapeut etter min første fødsel pga bekkenplager, det var kjempebra! Har fått nr to og er plaget av bekkenløsningen ennå, skal bestille meg time snart. Det er helt unødvendig å gå rundt å plages med dette når det er god hjelp å få :-)

Skrevet

En ting til, før du får deg time hos fysioterapeut, manuell terapaut eller andre så kan det være lurt åsjekke hvem som blir anbefalt. Ikke alle terapeuter har like mye erfaring med bekkenløsning. Kanskje legen din vet om noen han/hun kan anbefale.

Skrevet

Det er jo litt over 3mnd siden fødsel her nå da..får håpe det kan gå over altså..dette er ikke særlig deilig..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...