Gå til innhold

Drosje og rekvisisjon og sånt

Anbefalte innlegg

Gjest Lykkeliggift_
Skrevet

Noen som vet om man må betale kontant i drosjen når man tar den til sjukehuset for å føde, og så får tilbake igjen?? For meg blir det snakk om masse penger hvis jeg ikke får nabodama til å kjøre, ca. 1500 kroner, og det er ikke alltid jeg har så mye i kontanter. Dere jenter som har tatt taxi til sjukehuset, noen som vet??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan du ikke spørre drosjesjåføren på forhånd om han blir med inn på sjukehuset å får en rekvisisjon av legen der, så (tror jeg) du skal slippe å betale mer enn egenandelen som er på ca 150 kr (ikke langt ifra iallefall)?

Gjest Lykkeliggift_
Skrevet

Hmm...har hørt at drosjesjåfører her i området skal ha kontant betaling, så får man fra folketrygden etterpå...blir nok hjemmefødsel på meg her, hihi.

Skrevet

Ok. Får ta det på visa da ;)

Skrevet

kan du ikke spørre jm/lege om de kan skrive ut en rekvisisjon neste gang du skal på kontroll, hvis de kan skrive ut en slik rek...uker før fødsel??

og jeg trodde kanskje alle drosjene hadde terminal i bilen, men kanskje ikke alle steder...??

Skrevet

kan ikke ringe en ambulanse da?

er det forresten for gitt at drosjen vil ta deg med?husker en sak her,da drosjemannen nekta å ta dama med da han skjønte det var fødsel på gang..var vel redd for gris i bila;o)

Gjest Lykkeliggift_
Skrevet

De sender ikke ambulanse til fødende her, med mindre det er styrtblødning eller noe sånt...må kanskje sjekke på forhånd om drosjen tar meg med...blir jo ingen gris i bilen hvis man tar med noen plastposer og et laken og legger i sete da...Jeg synes bare det er slitsomt å holde av 1500 kroner på konto til enhver tid jeg...hva hvis man ikke har det, må man da bli hjemme og føde?? Huff, masse spørsmål her, men har virkelig ikke peiling

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...