Gå til innhold

Vanskelig å klippe neglene på babyen!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Flere som plages med å klippe neglene på en urolig baby? Han spreller jo både med hender og føtter og knytter neven sin.. Herlig ja ;-)

Noen tips? Gjøre det mens han sover?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg klipper dem etter å ha lurt ham til å sovne i hendene mine ;)

Skrevet

Jeg har hørt at man egentlig skal rive neglene til babyene, gjerne etter at dem har bada. Men det syns ikke jeg var noe lett, så jeg bruker ikke saks, men en sånn (vet ikke hva det heter) som du bare klemmer sammen.. Syns den er enkel å bruke. Kan jo ikke klippe han i fingeren, for får jo ikke fingeren under. Men jeg pleier og holde fingrene hans fast mellom mine fingre (så nesten bare neglene hans syns), og så synger jeg litt for han, å det går strålende lett her i alle fall! =)

Skrevet

Tar det mens han sover, setter ham i vippestolen mens vi spiser frokost og dersom han sovner benytter jeg anledningen! Tør ikke ellers..

Noen biter neglene til babyene sine.

Skrevet

Mamma til tony leander: Det var jammen en skjønn gutt:-)!

Skrevet

Jeg klipte henne i fingeren, halve fingertuppen nesten. Stakkars lille. Det var ikke noe særlig for noen av oss akkurat. Jeg tør ikke klippe henne lenger. De på helsestasjonen sa at jeg kunne klippe eller bite et lite hakk på ene sida, og rive av resten. Det fungerer mye bedre, til og med i våken tilstand, hehe:)

Skrevet

Åå tusen takk, her haglet det jo inn med gode råd! Må nok prøve meg frem skjønner jeg, kanskje jeg skal prøve å klippe mens han sover på brystet til pappan i morgen ;-)

Og til Anonym som skryter av gutten min - TUSEN TAKK - er alltid herlig å høre sånt for en stolt mor =)

Skrevet

Jeg biter/river neglene til snuppa jeg. Gjerne mens jeg ammer. Da er hendene så lett tilgjengelige :D

Skrevet

Jeg bruker en liten negle fil, og filer neglene hennes. Da er jeg helt garentert å ikke skade henne. Hun er som en liten mark på fanget, så hun må distraheres med sang og regler til vi har filt alle neglene. Prøvde å klippe mens hun sov, da bare våknet hunn. Prøvde mens jeg ammet, det ville hun ikke. Så vi begynte å file. Funker kjempe bra.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...