Gå til innhold

17 mai barn :)


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hei. Ifølge terminkalkulatorer har jeg termin 17 mai :) Har ikke vært hos legen ennå, men har ikke hatt mens og test var positiv.. Er skikkelig "rar" om dagen, så dette ser jeg positivt på :) En del "småvondt" i magen og rygg, og kvlame... Lurer på en liten ting.. Når forteller man dette til foreldre og venner? Håper å høre litt fra dere andre her om hvordan dere har det og sånn :)

Hilsen Lykkelig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heisann:) Gratulere så mye:) Det er 2dager etter min termin.. har 15mai:) Har også stikking i magen noe som bekymret meg litt i begynnelsen, men etter å ha lest her så har jeg altså funnet ut at det er helt normalt:) Godt å kjenne liv der nede.. :) Er i en helt annen verden for tiden så blir godt å komme på jobb i morgen.. har brukt hele helgen til å tenke på graviditeten.. noe som jeg kommer til å fortsette med.. men med andre tanker i tillegg:) hihi.. Alikevel, er bare jeg og kjærestn som vet om graviditeten.. tenkte å fortelle familie, venner og folk på jobb om det når jeg har nådd 10uker ca:) Men blir en utfordring.. iallefall til de to nærmeste venninnene, så vet ikke om jeg klarer det da.. hehe.. Men skal prøve så godt jeg kan... Kan være godt å prate om det, dersom det går galt.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også gått i en egen sus disse dagene. Jeg var absolutt ikke forbredt på å bli gravid denne måneden, for jeg trodde ikke vi "traff" forrige mnd.. Men det gjorde vi visst gitt, ble en gledelig overraskelse!! 10 uker hørtes lenge ut! Jeg kunne godt tenkt meg å fortelle det til alle nå, men.. sambo vil vente litt, så da får vi møtes på halvveien. Det er godt å få en forklaring på hvorfor jeg har vært som jeg har vært denne siste tiden, har hatt humørsvinginger som bare det, var redd jeg hadde fått bipolar lidelse jeg, har du hatt det sånn og?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ehm.. vet ikke hva bipolar lidelse er jeg.. Men det er tilfeldig at jeg er gravid nå.. vi hadde slutta med prevensjon i midten av juli, men trodde ikke jeg skulle være gravid nå.. tok en test bare på morro åsså slo den positivt ut da.. Er vel mest derfor at jeg er i sjokk.. hehe.. Men er veldig koselig da.. å vi har sagt at skjer det så skjer det.. så er jo veldig veldig koseli... trodde jo det skulle ta ihvertfall et år.. Men har ikke merka så mye til humørsvingninger egentli.. men har kanskje blitt litt irri på jobb uten å helt skjønne hvorfor.. hehe.. men har ikke skjedd ofte nei:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

kjempegøy, det har jeg også! Vi får følge med litt på hverandre, og opprette kontakt senere. Det er fortsatt veldig skummelt å tenke langt frem i tid....Jeg skal til legen på torsdag, enda jeg er bare 4+4 på vei... Men jeg synes det er deilig å komme igang, samt få en bekreftelse på at det ser ok ut. (Førstegangsgravid) Når skal dere til lege?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hyggelig at det er flere av oss, vi må holde kontakten!!! Jeg signerer ikke med nicket mitt ennå, fordi jeg vil holde meg "anonym" til vi har fortalt det til familie og venner. I går ble vi enige om å gjøre det i ca uke 7.. Kan ikke vente. Var på treningssenteret i dag, fortalte det til en fysioterapeut der da, for jeg var usikker på hva jeg skal og ikke skal gjøre av trening. Er førstegangsgravid. Ringte legen i dag, og spurte om jeg kunne få det bekreftet. Legesekretærdama sa at testen jeg kjøper på apoteket er den samme som de bruker, så da kunne jeg nok stole på den, men jeg kunne stikke innom med urinprøve hvis jeg ville. Jeg skulle evt. kontakte dem senere for å få time rundt uke 10. Er glad jeg slipper å til legen så tidlig egentlig, da blir det så vanskelig å holde det hemmelig, hvis jeg forsnakker meg og sier jeg har vært hos legen, er aldri hos legen så og si, så det ville nok blitt spekulasjoner av slik. Hvordan er formen til dere andre her da? Jeg føler meg trøttere enn ellers og veldig kvalm, trodde ikke det skulle begynne så tidlig :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei:) Holder meg også anonym til jeg har fortalt venner og familie det.. :) ja er også kvalm for tiden.. har hatt halsbrann på jobb i dag også.. så er litt slitsomt, men går greit ja.. håper det ikke blir verre da.. noe det da kan bli..er bare i uke 5... men alikvel, har ei på jobben som jeg jobber sammens med.. har vært på puls step timer, men de timene kan jeg jo ikke gå på lenger.. alikevel, kommer sikkert til å bli litt røpa der.. men har i det lengste tenkt å bare si at jeg ikke klarer å trene og at jeg er så slitn.. hihi.. ikke enkelt det der... Men sånn er det.. Gleder meg til uke 12.. slik at jeg får komme meg til legen..Føler absolutt at noe skjer med kroppen min.. puppa er iallefall 1str større..samboer såg også det.. men ikke så synelig for andre håper jeg.. hihi... ellers blir jeg nok røpa:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He he. Kjenner meg igjen i det dere sier. Jeg har måttet lure meg unna et par situasjoer allerede, hvordan skal dette gå? Jeg har fortsatt stikninger i den ene siden, litt vondt i korsryggen, men ikke verre enn menssmerter. Brystene derimot.... oi oi. Ikke lett å glemme at man er gravid da. Til og med om natten. Men takk og pris sier jeg.. Det er jo helt fantastisk det som skjer. Jeg søker på internett dagen lang, mye kjekt å se.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har termin 18 mai jeg! men i følge kalkulatoren på babyverden er det 17 mai!! blir spennende å følges framover :) :)

må si jeg er spent på en eventuelt ultralyd, om den flytter termin mye!!!!! sist jeg var gravid ble den flytta 5 daga på ultralyden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo!! Jeg har termin 16.mai i følge kalkulatoren!!! Var ikke planlagt dette her, men både jeg og samboeren min er kjempe glad. Jeg kan ikke helt skjønne enda at jeg er gravid. Akkuratt som om jeg har drømt det på en måte. Går helt rundt meg selv, men samtidig litt tom i hode på en måte.

Helt rart altså!!! Men er selvfølgelig overlykkelig samtidig. Merker ikkke mye til det enda, men litt vonde pupper og en anelse murring i magen.

Kjekkt å kunne møtes her, og følge med på hvordan andre har det, og dele erfaringer etterhvert!! Lykke til jenter... og gutter som sikkert får litt mer å stri med fremover!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har termin 19 mai etter babyverden.no sin kalkulator:o) dette nurket var planlagt og ble unnfanget under den 3 pp, så det gikk jo egentlig smertefritt hihi..

Dette er mitt første barn.. Jeg har heller ikke vært hos legen enda.. fikk beskjed om at hjemmetestene var sikre! dessuten var det vist ikke vanlig å komme før ca. uke 8, så jeg skal snart bestille nå;o) er i uke 5+6 nå:o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har termin 16 mai jeg.

Men jeg har blitt lovet KS denne gang pga meget komplisert fødsel forrige gang.

Så det blir spennende å se hvilken dato det blir da. Da blir det vel mellom 2og1 uke før termin tenker jeg........eller, noen som vet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...