Gå til innhold

Hjelp, ser dem allerede!!!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor tidlig i svangerskapet merket dere strekkmerker???

Hvordan ser det ut til nå....??

Og hvordan så det ut til fødsel..?? For dere som har kommet så langt:)

Jeg er i min uke 19... og har allerede sett antydninger til noen få nye strekkmerker på hoftene... Får angst av det hele... lurer veldig på hvordan det blir til slutt!!

Får så dårlig selvtilit av det hele.. og denne kommende vektøkninga...

Er ei normalt bygd jente på 170 cm og 70 kg ca....

Fikk strekkmerker på hoftene ved vektøkning i barne-ungdomsårene!!

Noen som har noen oppmuntrende ord?? Trengs så sårt!!

Videoannonse
Annonse
Gjest Riga+hippiesnulla & piratspira
Skrevet

Jeg har da ikke noe oppmuntrende å si annet enn at strekkmerker er i alle fall ikke farlige for babyen.

Fikk mine første på magen i uke 20 med snulla, og magen var helt dekket til slutt. I det her svangerskapet fikk jeg strekkmerker på låra enda tidligere, og nå har jeg fått det på knærne, armhulene, korsryggen og rundt puppene også. Så selvtilliten er ikke på topp, nei!:-/

Skrevet

ser selv ut som ett kart, er i uke 39 nå, men tar til takke med det at jeg er ung. du er selv ung, og da er sjansene for at det kan gå seg til etter fødselen større enn viss du var eldre..

har venninner som fikk masse merker (ikke slike helt dype) og de forsvant. vær flink med å smøre deg, ikke klø med neglene og ta tran.. trenger ikke å hjelpe, men gjør underverker for samvittigheten og typen at man prøver..

også har jeg hørt at man bør ligge på magen etter fødselen.

ingenting av dette trenger å funke, men viss du er som meg, er du villig til å prøve alt;)

Skrevet

Kan hjelpe å smøre/masere med olje eller fuktighetskrem.

Sitt på et håndkle mens du ser på tvn å maser inn olje eller krem fra topp til tå :)

Det gjør at huden blir mer elastisk,så får du nok mindre strekkmerker.

Skrevet

Flere historier??? Vil gjerne høre!!!

Skrevet

Håper å unngå merker på magen da:) Håper i det lengste!! Fikk ikke i barneåra heller!! Men det skal iallefall ikke bli et problem å sove på magen etter fødsel.... gleder meg allerede til det:)

Smører meg har jeg gjort hittil men jeg skal begynne med tran.... eller spise masse fisk!!

Villig til å prøve det meste!! Vil jo gjerne ha flere bar

Skrevet

...ops.... vil jo gjerne ha flere barn og da e d jo litt viktig at samboer synes æ e attraktiv fortsatt:) ellers bli det vanskelig å lage, når han ikke tenne på jenta si:)

så her skal jeg gjøre alt for at det blir "bra" ijæn!!

Skrevet

fekk strekkmerker ganske så tidli, la masse på meg igjennom hele svangerskapet også.. fekk ei stor jenta så eg hadde ein utrolig stor mage også.. nå er jenta mi 14 mnd og har fortsatt alle strekkmerkene, bare lysere og smalere.. magen henger også fordi den ble så utrolig strekt.. er ganske lav eg da så jenta låg så langt ute i magen... ingen er like..

Skrevet

Fikk strekkmerker like før fødselen, men ikke så mange da. Noen på siden og en over navelen. Håper jeg er like heldig nå. De blekner litt med tiden.

Skrevet

Aner ikke når strekkmerkene mine kom, men de ble mange etterhvert ja.... Dekte hele magen, noe på lårene og hoftene, og en del på puppene.... : ( Er mest plaga av ekstra hud på magen, og at den fortsatt er stor 1 år etter.... Også synes jeg strekkmerkene på puppene er styggest. De andre har blitt litt blekere med tiden. Føler at jeg burde tatt med jenta mi i svømmehallen, men det er ikke så lett.....

Gjest Riga+hippiesnulla & piratspira
Skrevet

Du får ikke tak i et vanntett korsett (et mykt et da selvsagt) som du dekker til med badedrakt? Som du skjønner så har jeg også lyst å svømme, men vet ikke om jeg er sterk nok til å møte blikka til folk.

Skrevet

Jeg fikk mine strekkmerker fra uke 34 sist. Hele magen er full, har noen brede på hoftene (kosehåndtakene) på rompen, nedover lårene og det lekreste av alle på puppene. Den som bryr seg minst om desse strekkmerkene er mannen min. Han bryr seg ikke i det hele tatt!! Men det er et sårt punkt for meg...jeg HATER disse merkene. Men jeg har sagt til han att han slipper vertfall å være redd for att jeg skal være utro, kommer ikke til å vise meg naken for noen andre en samboerne min. Men merkene blir bedre viss man klarer å stramme opp magen, men ikke alltid enkelt fordi huden er så strekt.

Men jeg har jobbet mye med meg selv etter gutten vår ble født og tror kanskje jeg skal klare og vise magen min i syden neste sommer når vi skal på ferie. Får ta ett steg av gangen, så får jeg se om jeg klarer å komme meg i bikini her hjemme også. Ikke så lett når det er så stoort fokus på kropp overalt. Men det er mye man kan gjøre med trening og klær :) Jeg la på meg 30 kg da jeg gikk med gutten vår, 3 mnd etter var jeg 34 kg mindre! Uten trening, bare trilleturer og amming :)

Skrevet

Jeg ser jo at de strekkmerkene fra barneårene har bleknet, blitt mindre synlig, og de hemmer meg ikke så mye nå...

Men om de skal komme i full utspring nå så blir jeg knust... kanskje veldig overflatisk å sutre over strekkmerker... men med dette kroppsidealet i dagens samfunn så blir man hjernevasket!!

Jeg trives virkelig ikke med disse endringene som følger med en graviditet...

Vi har også planlagt sydentur sommer 08.... håper bare selvtiliten er der så det er mulighet for at man får sol på kroppen!!:) hehehe:)

Jajaj, man får belage seg på å komme i gang med treningen igjen etter fødsel:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...