Nickie_og_GuttaBoyZ Skrevet 9. september 2007 #1 Skrevet 9. september 2007 det er sikkert noen av oss som har fått den komentaren... og jeg er en av dem. Får høre det konstant fra min familie. Jeg blir ikke litt irritert engang, for jeg VET at det seriøst ser slik ut. Med førstemann var magen min faktisk mindre enn den er nå når jeg var HØYGRAVID! så jeg ser høygravid ut nå, bare 26 uker påvei. Jeg er større tilogmed.... vekta tilsier ikke at jeg skal se større ut, men jeg er gedigen på magen.... Jeg blir skremt av det, for om jeg ser slik ut nå, hvordan ser jeg da ut ved termin? Leste i en bok her i dag der det sto at tvillinger ikke alltid oppdages på ultralyd... begynner jo å lure selv.... foreløbig ligger det veddemål om det er 2 eller 3 i magen min.... jeg har satt mine "penger" på en, mens broren min er skråsikker på 2. dama hans sier 3, men det tviler jeg nå på at overhode er mulig... noen med lignende problem? som ser så store ut, at de begynner å tvile på anntallet?
MegOgAlleMine Skrevet 9. september 2007 #2 Skrevet 9. september 2007 Jeg er snart 23 fullgåtte uker, og det ser ut som jeg i hvert fall er 7 måneder på vei. Men har vært på 3 ultralyder så det er nok bare 1 inni magen min! Men det er slitsomt og tungt, og jeg er bekymret for at jeg skal bli enda større
Bdancer Skrevet 9. september 2007 #3 Skrevet 9. september 2007 Det har jeg fått høre MYE fra både kjente og ukjente folk. Fikk mage tidlig - er nå 6 mnd på vei og folk kaller meg høygravid. Har bilder på profilen.... Så bare en på ultralyd og tror det er sjelden de ikke oppdager at det er tvillinger...
reven37 Skrevet 9. september 2007 #4 Skrevet 9. september 2007 Jeg også ble tidlig STOR denne gangen og fikk mange festlige kommentarer bla om hvor mange det kunne være. Så høygravid ut allerede midt i svangerskapet. Trøsten er at det stoppet opp og de siste ukene (er nå i uke 32) har jeg ikke vokst i det hele tatt. Er faktisk 0.5 kg lettere nå enn jeg var ved siste kontroll for 3 uker siden. (mindre vann i kroppen tror jeg)
Pimmini Skrevet 9. september 2007 #5 Skrevet 9. september 2007 Kjenner godt igjen den der ja... Med nr 2 ble magen enorm fra helt i begynnelsen av svangerskapet. Var i syden med hele familien i uke 12 og da så det ut som jeg var langt på vei. "Jøss, så diger du er allerede." "Du kommer jo til å bli enorm". "Vet om en som også hadde så stor mage så tidlig, og hun fikk tvillinger" osv osv... Som du også sider, tipper at rundt uke 25-27 var magen like stor som den var helt på slutten med nr 1. Heldigvis avtok den enorme veksten de siste 10 ukene. Jeg endte opp med større mage som høygravid, enn hva jeg hadde med nr 1, men ikke enormt mye større. Og ut kom bare en baby!!! Tipper magen din er helt perfekt jeg - akkurat så stor som nettopp din mage skal være - og trolig er det nok bare en baby (veldig sjeldent de tar feil på det)!!!
Bdancer Skrevet 9. september 2007 #6 Skrevet 9. september 2007 ps... tror det er normalt å bli fortere stor når man går med nr 2...
MariaEW- 05.10.07♥ Skrevet 9. september 2007 #7 Skrevet 9. september 2007 kjenner igjen den kommentaren godt.. de sier det er lettere å gå over meg enn rundt meg snart.. er 154 høy og 116 i omkrets. forstår kommentarene, men begynner å bli litt lei av de. har også slike festlige, MANNLIGE arbeidskollegaer som kommer med ; "hei kjukka". den er litt drøy, men svarer da; "jeg er gravid, hva er din unnskyldning";) hehe.. nei, det skal ikke bestandig være like lett å være gravid. vi skal tåle mye. godt å vite at vi er så sterke:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå