Gjest Skrevet 9. september 2007 #1 Skrevet 9. september 2007 Lillegutt som snart blir to har lært å snakke. Og han sier han har "dont i magen". Veldig søt når han står og klapper seg på magen og. "dakars B, dont i magen". Og det hadde vært søtt om han hadde sagt det med et smil og spist maten sin.. Men han spiser ingenting, har 0 initiativ til mat.. Huff, dette ble et syteinnlegg, men jeg er så lei og utbrent og frustret av gutter som har dont i magen og ikke vil ha mat...Kjenner meg så sliten og lei av refluks og magesyre... Kan jeg få en liten klem?
Natteravnen* Skrevet 9. september 2007 #4 Skrevet 9. september 2007 -en kjempestor klem herifra også, og kanskje ting er litt lettare i morgon? Syns du har hatt mykje i det siste, håpar du får masse medgang framover!
dritgrei hei hei! Skrevet 10. september 2007 #6 Skrevet 10. september 2007 kjære superdupermamman, så fælt! Jeg skjønner godt at du er sliten og lei, det burde være nok nå! En stor klem skal du få av meg også!!!!
Gjest Skrevet 10. september 2007 #7 Skrevet 10. september 2007 nå håper jeg du snart får slappa av å samla energi igjen.du har tøffe tak ja.hos meg får du en "holde rundt deg klem".håper ting ordner seg snart for alle med "dont i magen" Klem
Plutseliten :) Skrevet 10. september 2007 #8 Skrevet 10. september 2007 Skjønner det er frustrerende for deg nå.Ikke godt når ungene ikke har det greit. Sender en stor oppmuntringsklem!!
Attpåklatten :-)™ Skrevet 10. september 2007 #9 Skrevet 10. september 2007 Klem skal du få:-) Hvordan går det med refluksen hans, er det gjort noe eller går han på medisiner? Jeg har det selv, og jeg har også dont i magen om jeg ikke får medisinen min.........det er grusomme smerter når man spiser og drikker........Venter på operasjon, men må nok smøre meg med tålmodighet.... Har hatt dette halve livet, men er lei piller og lei av smerter når jeg ikke er flink å ta pillene.......så jeg synes jo litt synd på lillegutt som har disse plagene sine så liten.....:-)
Gjest Skrevet 10. september 2007 #10 Skrevet 10. september 2007 Huff, ja da kan du vel skjønne den lille klumpen sine "donter".. Han går på Losec og får gaviscon, samt spesialmelk som tykner i magen. Er vel maks behandling for en liten gutt.. Begynner vel å mistenke at vi skal få samme greia med han som med storebror.. Storebror er forresten bedre, men har begynt på ny kortisonkur, betennelsen i spiserøret blusset opp igjen for to uker siden.
Attpåklatten :-)™ Skrevet 10. september 2007 #11 Skrevet 10. september 2007 Uff stakkars guttene dine da! Men vurderer de ikke operasjon på dem om det er refluks? Må jo være bedre å operere lukkemuskelen enn at de skal gå på medisiner i åresvis......eller?
Gjest Skrevet 10. september 2007 #12 Skrevet 10. september 2007 Vil ikke operere eldstemann, siden han har betennelse i spiserøret. Kommer visst av allergi for matvarer.Han går nå på melkefri kost, men siden det ikke finnes andre barn med samme diagnose som han, famler de litt i blinde.. Vurderes for operasjon når betennelsen går tilbake og er stabil i 1 år, tror jeg. Minien har slitt med spisevegring siden han var liten og ble sondet i 3 mnd. Har egentlig vært bra, men nå er det ikke så bra... Skal til legen om to uker, får høre hva han har å si... Ja, ja.. Det finnes jo verre ting. Det er jo en trøst. Ellers er de jo friske og raske gutter som bare er en tanke *kremt* sære i matveien... Men man blir vel gjerne det når alt som kommer ned gjør vondt? Er det noe som gjør det verre for deg- tenker på type mat, krydder, brus, sjokolade osv. LItt greit å få innspill fra noen som kjenner på det samme som gutta.
Attpåklatten :-)™ Skrevet 10. september 2007 #13 Skrevet 10. september 2007 Ja, det er mye som gjør det verre.. Det jeg alltid merker er når jeg har spist tomat (i alle varianter), løk, sterke krydderier og lign. Alt som inneholder syre som juicer, kaffe, te, kullsyreholdige drikker. Cola er helt grusomt, men akk så godt innimellom.... Da blir det ekstra ille. På det verste så har jeg så "tilbakeslag" av magesyre at jeg nesten drukner! Det er helt j....g for å si det mildt....å våkne på natten av at man er i ferd med å bli kvalt av egen magesyre. Det jeg merker roer ned er fiber.Grovt knekkebrød Husman (sitter faktisk og spiser det nå med nøkkelost) er lurt å spise før sengetid.. Og det er vel faktisk det eneste som jeg kan si roer magen.... Men å da ha betennelse i spiserøret samtidig må være fryktelig vondt....uff stakkars små.. Sikkert lurt å gå på diett en periode så spiserøret får hvile seg. Be om en time på sykehuset hos en ernæringsfysiolog, de kan komme med mange gode tips og råd for dette. LYKKE TIL! Jeg vet det ikke er enkelt..... Min svigermor trodde ikke på meg når jeg sa at jeg faktisk ikke tålte en del mat særlig godt, men etter å sett hvor dårlig jeg ble så forsto hun hvor ille det var;-) Jeg har også ømfindtlig mage og tarm, så derfor er det ennå mer mat jeg bør holde meg unna, men så er jeg jo fryktelig glad i god mat da. Det eneste jeg ikke gidder utsette meg for lenger er veldig HOT mat, det blir like katastrofe hver gang.....
Attpåklatten :-)™ Skrevet 10. september 2007 #14 Skrevet 10. september 2007 Gjærbakst kan også være negativt!
Gjest Skrevet 10. september 2007 #15 Skrevet 10. september 2007 Takk! Vi prøver jo å bremse lørdagscolaen, men storebror er ellevill. Det er jo omtrent det eneste snopetingen han kan ha- skal jo ikke ha noe med melk i. Ser og at han reagerer på taco, spagetti og tomatsaus. Det vil han jo ikke spise- tygger på tørre lefser og ren spagetti. Gjærbakst har jeg aldri tenkt på. Kan levende forestille meg den forferdelige følelsen av å bli kvalt. Jeg hadde halsbrann i svangerskapet og var i dårlig humør store deler av tiden. Urghhh.
Gjest Skrevet 10. september 2007 #16 Skrevet 10. september 2007 Kanskje ikke så rart at lillegutt ikke liker brødmat eller boller osv... Kanskje han rett og slett blir dårlig av det?
Attpåklatten :-)™ Skrevet 11. september 2007 #17 Skrevet 11. september 2007 Ganske sannsynlig det da! Som sagt, så lenge de er såpass små så ville jeg bedt om en time hos ernæringsfysiolog på sykehuset!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå