Anonym bruker Skrevet 9. september 2007 #1 Skrevet 9. september 2007 De er jo mest fornuftige, med Ap og Venstre som gode nummer to og tre.
Gjest Skrevet 9. september 2007 #2 Skrevet 9. september 2007 Tja...Fordi vi alle er forskjellige og dermed har forskjellige verdier... Ergo, vi er ikke alle enige i de samme sakene!
Gjest Skrevet 9. september 2007 #4 Skrevet 9. september 2007 Hvorfor spiser ikke alle leverpostei på alle brødskivene sine? Det passer til allslags brød og inneholder jern som vi alle vet at er nødvendig å få i seg hver dag. Det sier seg jo selv at det er det eneste fornuftige påleggsvalget...
Anonym bruker Skrevet 9. september 2007 #5 Skrevet 9. september 2007 jeg var ute etter politiske argumenter, kjøtthuer.
Anonym bruker Skrevet 9. september 2007 #6 Skrevet 9. september 2007 En (av mange) grunner til at ikke jeg stemmer høyre er at de er for privatskoler slik at det blir et klasseskille hvor de rikeste får best utgangspunkt for å lykkes videre. De som ikke har råd til privatskole sitter igjen med det offentlige, som da har de dårligste lærerene, de dårligste lokalene osv.
Gjest Skrevet 9. september 2007 #7 Skrevet 9. september 2007 Da må du formulere spørsmålet på en mer inteligent måte, kjøtthue!
Anonym bruker Skrevet 9. september 2007 #8 Skrevet 9. september 2007 HI, jeg kom da i det minste med et politisk poeng her. Hva har du å si til ditt forsvar?? Hilsen anonym over her
Anonym bruker Skrevet 9. september 2007 #9 Skrevet 9. september 2007 Når det offentlige tilbudet er så elendig som det er i dag - både når det gjelder skoler (håpløst dårlig) og eldreomsorg (uverdig) er det jo langt bedre å la private aktører slippe til. det betyr ikke at man skal la private aktører få fritt spillerom - man kan selvsagt regulere det, slik som man gjør i dag- men ha langt mindre restriktive regler enn i dag,
Dr. Fritz Skrevet 9. september 2007 #10 Skrevet 9. september 2007 Fordi at om Burke hadde fått bestemme, hadde ikke den franske revolusjonen funnet sted. Og hadde Stang fått bestemme hadde vi ikke hatt parlamentarisme i Norge. Slik er nå en gang partiet Høyre.
Diva Muffin Skrevet 9. september 2007 #11 Skrevet 9. september 2007 Fordi Høyre bidrar til å øke forskjellene i samfunnet. Privatisering av helsetjenester er sikkert vel og bra. Men det koster også. Hvordan er det da å sitte som minstepensjonist og må ta til takke med et dårligere tilbud fordi du kun har vært vaskekone hele ditt yrkesaktive liv? Og så er jo jeg litt opptatt av fiskeri da. Høyre vil ha effektivitet, gjennom store kvoter til få båter. Sist Høyre satt i regjering var vi så heldige å få en korrupt fiskeriminister som næringa sliter med følgene av fortsatt. Røkke skaper masse arbeidsplasser ved å levere fisk til bruk i Finnmark, men den dagen han ikke gjør det lenger, så har de ikke så mye å ta seg til. Da vil jeg heller at ressursene skal forvaltes av flere små, og slik skape flere og tryggere arbeidsplasser langs kysten. Å være sin egen arbeidsgiver fremfor "slave" for en milliardær er i samsvar med en av Høyres paroler, men desverre blir det ikke slik i realitieten.
Anonym bruker Skrevet 9. september 2007 #12 Skrevet 9. september 2007 Når det offentlige tilbudet er så elendig som det er i dag er det beste å styrke dem sier nå jeg. Jeg er for pedagogiske alternativer selvfølgelig, men det å "la de eldre velge selv" osv. er det mest tullete jeg har hørt på lenge. Det blir det samme som å si at lommebøkene til de eldre skal bestemme.
Anonym bruker Skrevet 9. september 2007 #13 Skrevet 9. september 2007 Maken til usakligheter. Jeg vil ha et samfunn som stiller KRAV til folk: Arbeidsløse, alenemødre, syke, innvandrere etc får KASTET penger etter seg - i stedet for å oppmuntres til å ta i et tak selv. De bør få hjelp, for all del, men det systemet vi har i dag, hvor det ofte lønner seg å være sykemeldt i stedet for å jobbe, er fullstendig håpløst. Offentlig sektor er altfor stor - og der sløses det ENORMT mye (dette vet jeg mye om). Norsk innvandringspolitikk er farlig naiv - les intervjuet med Kåre Willoch i Dagbladet i dag - og LÆR. Klasseforskjeller er det mellom folk uansett. I dagens Norge blir de flinke elevene konstant diskriminert mens de dårlige/ late/ ressurssvake løftes frem - selv om de uansett ikke kommer noen vei.
Gjest Skrevet 9. september 2007 #14 Skrevet 9. september 2007 Trenger da ikke å forsvare meg. DU stilte et teit spørsmål og fikk et teit svar. Sånn er livet gitt...
Anonym bruker Skrevet 9. september 2007 #15 Skrevet 9. september 2007 Fordi de ikke har streng nok innvandringspolitikk.
Anonym bruker Skrevet 9. september 2007 #16 Skrevet 9. september 2007 OS bør de fjerne ja. Hvorfor skal en alenemor få 10 000 rett i lomma bare fordi hun fører opp på et ark at hun er alene. Er så mange som jukser på seg disse 10 000 at dere ville fått sjokk hvor mange som gjør det. NAV er både blinde, naive og døve. De deler ut penger som om de er julenissen. Alle burde fått 10 000 kr for å være hjemme med sine egne barn. STEM FRP så er dette mulig. Heia SIV JENSEN.
Anonym bruker Skrevet 9. september 2007 #17 Skrevet 9. september 2007 "Når det offentlige tilbudet er så elendig som det er i dag er det beste å styrke dem sier nå jeg." Skam deg, som kan si noe så dumt Norge er et av de landene i verden som bruker MEST penger på skole - likevel har vi absolutt ikke en av verdens beste skoler. Leste et sted at Norge kaster mest penger inn i skolevesenet i hele Europa, men en haug med europeiske land slår likevel Norge når det kommer til resultater. Når det offentlige ikke gjør jobben sin, bør andre aktører slippes til. Det nytter IKKE å kaste flere og flere millioner inn i skolevesenet og eldreomsorgen, når mye av det kun sløses bort uansett. Dere forstår ikke at å ÅPNE for private aktører ikke er det samme som å si at det er fritt frem for dem. Private kan eksempelvis bygge og drive -men det offentlige kan stille krav til dem og styre.
Anonym bruker Skrevet 9. september 2007 #18 Skrevet 9. september 2007 Ikke kom her å si at høyre er det partiet som vil plukke opp arbeidsløse, alenemødre, syke og innvandrere. Systemet kunne sikkert blitt bedre enn det er i dag, men vi skal da være glade for at vi bor i et land hvor man overlever. Vi har tross alt råd til å kaste litt penger etter de som setter pris på det. På samme måte som du sier at det alltid vil være klasseforskjeller mellom folk, sier jeg at det alltid vil være mulig å lure systemet Hva med å skjerpe inn skatteinnbetalingen fra de rikes kontoer i sveits?
Anonym bruker Skrevet 9. september 2007 #19 Skrevet 9. september 2007 Fordi de ikke har streng nok innvandringspolitikk.
Anonym bruker Skrevet 9. september 2007 #20 Skrevet 9. september 2007 "Vi har tross alt råd til å kaste litt penger etter de som setter pris på det."' tenk å si noe så dumt! Ikke rart SV har mange velgere når det finnes så mange uvitende, naive idioter i dette landet.
Diva Muffin Skrevet 9. september 2007 #21 Skrevet 9. september 2007 Høyre sine meninger når det gjelder miljø får som kjent plass på baksiden av et frimerke, så jeg synes vi skal gi all honnør til Erna og kompani for å være så sparsomme på papiret. Det forurenser tross alt det også
Anonym bruker Skrevet 9. september 2007 #22 Skrevet 9. september 2007 fordi jeg er venstre hendt=) haha..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå