Gå til innhold

Den beste storbyferien dere har vært på?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har så lyst til å dra på en storbyferie/langhelg med samboer og snuppa(6 mnd). Har dere noen forslag?:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

New york!!! Men kanskje litt langt for bare en helg...Amsterdam er også en nydelig by=)

Skrevet

New York City, Boston, San Francisco og Helsinki. De tre førstnevnte er for kort for en langhelg da:p

London er alltid kjekt! Men Helsinki var faktisk en positiv overraskelse:)

Planlegger overraskelsestur for min kjære til 35-års dagen. Tror det blir Barcelona eller Roma, men er ikke sikker ennå.

Skrevet

NYC - og nei det er ikke for langt for en lang helg. Da jeg bodde i usa reiste jeg flere ganger på lang helg ferie til Oslo. ! Torsdag t söndag !

Skrevet

paris er en nydelig by, mye å finne på hvis man vil. Men man kan også bare sløve rundt i parker og handlegater. Mye god mat og godt drikke, og veldig lettvint med metro som frakter deg dit du vil. Vet ikke hvordan det er å være der med barnevogn, men de har jo unger der også så det skulle vel gå bra, det vil jo uansett bli en utfordring i hvilken som helst by med mye folk og tett trafikk. Ellers så er jeg enig med meg & lille vampyr , Lisboa er også en kjempefin by

Skrevet

Men da reiste du kanskje uten barn, nussepus?

Jeg synes i hvert fall USA er for langt med barn bare for en langhelg.. Dessuten koster jo turen litt, og da er det nå greit å få med litt når man først drar. Dessuten mister man litt tid pga. tidsforskjell og jet lag osv.

Jeg synes man bør ha en uke første gangen man er i nyc, men det er nå min mening.

Skrevet

Jeg har hørt utrolig mye negativt fra folk som har vært i Paris med barn. Jeg har selv bare vært der uten barn.

På restauranter er de veldig lite gjestfrie mot barn, og noen ganger blir man til og med nektet adgang, Synes folk der generalt er arrogante og lite hjelpsomme. Byen er relativt tungvint å ta seg frem i med vogn vil jeg tro.

Paris ville i hvert fall ikke vært førstevalget mitt med barn i bagasjen.

Skrevet

Jeg er en Paris elsker, drar alltid tilbake :) er liksom byen i mitt hjerte. Har ikke prøvd å dra dit med barn selv, men første gangen vi var der var jo jeg rimelig liten (under skolealder) og mamma sier at hun syntes det var en flott by å reise til med barn også. Eneste storbyen jeg ikke fikk være med til var London.

Skrevet

Åj det er mange, ikke en jeg er misfornøyd med egentlig.

Likte meg utrolig godt i Praha og i Paris! Mulig det blir litt pes med vogn på metroen i Paris..

Athen var super, men litt kronglete med vogn fordi grekerne parkerte over alt på fortauene..

Kjempefint i Roma også!!

Skrevet

Wien! En kjempeflott by. Utrolig lettvint å komme seg rundt med T-banen og busser, og masse hyggelige menesker. Og hvis du er glad i kake er dette absolutt byen å besøke...

Skrevet

Vel ..... utrolig hva man rekker i NYC på en lang helg så det er vel mer hva man föler for personlig.

Men overså desverre "detaljen" om att de skulle ha med en baby (tenkte uten baby jeg da ;O))) Og da er nok NY en flytur jeg ikke ville tatt ! - Man skal jo helst ikke fly så langt med barn under 1 år !

Skrevet

Takk for svar og masse gode forslag:=)

Har kun vært i london jeg,så da er det jo maaasse å velge mellom. Hadde vært moro å dratt til new york,men føler det er litt langt når snuppa er så liten. Paris er også en by jeg kunne tenke meg å dra til,men har hørt at franskmenn ikke vil snakke engelsk?Wien,Roma,Barcelona høres også veldig fristende ut:)Ja,alle dere har ramset opp faktisk:)

Blir vanskelig å velge dette her:)

Skrevet

Edinburgh! Det var en knall fin by. Hyggelige mennesker, reint, enkelt å finne frem, god mat...

Likte Edinburgh mye bedre enn Praha., Men en del år siden jeg var i Praha, så hadde kanskje likt det bedre nå som jeg er mer voksen.. Var der på skoletur. Hadde ikke med oss barn til Edinburg, men vil ikke tro at det byr på de helt store problemene....

Vi skal nok uansett ha oss en tur tilbake til Edinburgh en gang, for det var virkelig en flott ferietur.

Skrevet

Jeg syns Praha og Amsterdam var veldig fine byer som jeg godt kunne tenke meg tilbake til :-)

Men vi reiste dit før jeg fikk barn, så jeg vet faktisk ikke om det er barnevenlig i den forstand...Hvis du vil reise om ikke så alt for lenge, så spiller det forsovet ikke noen rolle - siden snuppa di er såpass liten enda :-))

God tur!

Skrevet

var på bryllupsreise i London. bare jeg og mannen. London er en fin by og mye og se på!!

Skrevet

Praha er min favoritt!!En superromantisk og fantastisk by=)

Skrevet

Min favoritt er Sydney.

Men det er vel kanskje litt langt for en langhelg, he he, tror ikke dere rekker annet enn flyplasen da.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...