Gå til innhold

Hadde dere kunnet velge og vrake

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ville dere hatt barna i en stor priva/kommunal barnehage, eller en liten og intim familibarnehage med 5 barn, og begrunn valget

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde sett på kompetansen og sykefraværet i personalet først, deretter på kvaliteten på inne-/uteområder. Størrelsen på barnehagen synes jeg er mindre viktig enn de to første.

Skrevet

Kommer an på den kommunale bhg.

Hadde det stått mellom den vi har nå og fam.bhg. Hadde jeg aldri valgt bort den vi har. Men det er fordi den er super god.

Så ikke noe godt svar fra meg =)

Skrevet

Har hatt unger i begge delene, og må vel si at den kommunale med mange barn kom best ut. Med tanke på aktiviseringstilbud etc.

Skrevet

Jeg tror jeg ville valgt familiebarnehagen fordi det hadde vært lettere å komme i kontakt med de andre foreldrene, og kanskje blitt kjent med dem. Så kunne man kanskje delt litt på skyss og eventuelt pass av barn hvis noen ikke rekker å hente før stengetid.

Eneste erfaring jeg har med barnehage er min egen tid der, og jeg gikk i en stor kommunal og trivdes godt.. Så jeg lurer også på hva folk svarer på denne.

Skrevet

Stor privat, om jeg ikke visste noe annet enn dette om dem. Fordi jeg ikke stoler på familiebarnehager generelt - de har liten pedagogisk oppfølging og ofte bare én ansatt til stede, noe som gjør at mitt gamle ankepunkt mot dagmammaer trer inn: Alt overlates til én person, som jeg ikke vet en dritt om.

Dessuten har vi ungen i en stor, privat barnehage og er knakende fornøyd. Om den var kommunal hadde det neppe gjort noe det heller, skjønt økonomien hadde antagelig vært litt dårligere.

Skrevet

Hva om den som drev familiebarnehagen var utdannet førskolelærer, ville du sett annerledes på den da? ( vandelsattest, utdanning osv)

Skrevet

Det ville trukket opp, men jeg er fremdeles skeptisk i forhold til mangelen på pedagogisk miljø for denne førskolelæreren og mangelen på flere ansatte til stede. Som det er nå er det aldri bare én voksen på jobb i ungens barnehage, og det liker jeg.

Vandelsattest tar jeg det for gitt at alle som befinner seg i barnehagen har - og i en familiebarnehage drevet i eget hjem ville jeg også forlangt det fra familiemedlemmer i boligen etc.

Skrevet

Hehe. Ler av dere som maser så mye om "pedagogisk miljø".

Barnehage består vel stort sett av lek og moro, spising og soving. SLutt å gjør det til noe større og vanskeligere enn det er.

Tror for øvrig ikke at man må vise frem vandelsattest for å få jobb i en barnehage.

Skrevet

Takk for svar, vurdere å starte en her hjemme, er enig med deg i det pedagogiske miljøet, her i kommunen har en en ordning hvor styrere fra de ulike private barnehagene har egne styrermøter, veiledninger og kurs sammen, slik at en har muligheten til selvutvikling og pedagogisk påfyll.

Skrevet

Du må jo le så mye du vil og plassere ungen din hvor du vil, annie.

Jo, man må vise vandelsattest for å få jobbe i barnehage, i hvert fall i de barnehagene jeg har jobbet.

De handlet også om langt mer enn spising og soving, hvilket også yngstes barnehage gjør. Men om du er fornøyd med en som tilbyr leking, soving og spising så go for it, for all del.

Skrevet

Tror nok du tar litt feil der anonym... måtte ha vandelsattest for å være i praksis i bhg i tre uker...

Skrevet

Ingen barnehage her takk. Greier da og passe mine små selv.

Skrevet

Ja hvis en er så heldig å få ha de med på jobb, så er jo ikke det noe problem=0)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...