Anonym bruker Skrevet 9. september 2007 #1 Skrevet 9. september 2007 når jeg sitter og bøyer meg litt frem så føler jeg litt ubehag i magen er det livmora jeg kjenner?? syns ikke jeg kan kjenne noe når jeg trykker på magen..... (15+1)
Erisa* Skrevet 9. september 2007 #2 Skrevet 9. september 2007 Hm, vanskelig å si, men det er jo mulig. Blir trangere i magen når du bøyer deg framover, jeg klarer ikke å spise så mye hvis jeg bøyer meg fram, da blir det liksom ikke plass til magesekken, føler jeg. Nå er jeg litt lenger komt enn du, men allikevel.. Det er ganske forskjellig når man kan kjenne livmora ved å trykke på magen, hos meg tror jeg den ble tydelig rundt uke 15. Lettest å kjenne når jeg ligger på ryggen, syns jeg i alle fall.
Anonym bruker Skrevet 9. september 2007 #3 Skrevet 9. september 2007 Har også lurt litt på dette. Det sies at man fra uke 15 skal kunne kjenne livmoren utenpå magen, men hva skal man egentlig kjenne etter?
Erisa* Skrevet 9. september 2007 #4 Skrevet 9. september 2007 En liten kul på en måte, litt hardere enn resten av magen, helt nederst i magen, flere cm under navlen. Hvis du ligger på magen og kjenner forsiktig fra navlen og ned, så kanskje du kan kjenne en slags kant? Når jeg var ca 15 uker, så var det plutselig blitt "oppoverbakke" mellom hoftespissene mine (i mangel på bedre ord), der det alltid har vært nedoverbakke før. Men jeg var ganske tynn i utgangspunktet, og det har nok veldig mye å si for hvor lett det er å kjenne livmora!
Første babyen=) *jentebaby* Skrevet 9. september 2007 #5 Skrevet 9. september 2007 er ikke så veldig tynn, hehe. men har begynt å få litt mer mage nå da=) men trur nok det må være livmora. men har ikke noe annet vondt enn det så er vel ikke noe farlig...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå