anette staiiiiii Skrevet 9. september 2007 #1 Skrevet 9. september 2007 Satt å tenkte på en ting,om vi plutselig ble gravid nå med nr 2,jeg har ikke jobb,og ikke barnehage plass til 3 åringen min,Og det eneste man får av støtte er jo barnetrygd. Om vi får nr 2 nå så passer det i grunn litt dårlig,mannen hakke sånn veldig god inntekt.Hvordan klarer dere andre dere?Og hvordan gjør dere det med handling og klær til dere selv osv av ting og tang,er det han som betaler alt???Nå snakker jeg om de som ikke har jobb,ikke for de som har fødselspermisjon. Takker på forhånd for svar
*Mustang Sally* Skrevet 9. september 2007 #2 Skrevet 9. september 2007 Jeg har ikke jobbet siden 2004 og har en på 23 mnd og en på 2 mnd. Vi klarer oss veldig fint. Eldste begynte i bhg nå med 100% plass men vi bruker kun 4 timer om dagen. Vi klarer oss veldig bra og vi har alt vi trenger + litt til. Mannen jobber, men er lastebilsjåfør så inntekten er ikke super. Alt går om en prioterer.
anette staiiiiii Skrevet 9. september 2007 Forfatter #3 Skrevet 9. september 2007 Ja,alt går om man prioritere,men er det ikke litt kjedelig for deg å måtte alltid få penger av han til å handle for???ting til deg selv osv????
2barns mor Skrevet 9. september 2007 #4 Skrevet 9. september 2007 Hiver meg på med et lite svar selv om jeg har vært i fødselspermisjon fram til juni. Jeg har nå permisjon uten lønn ut året, så derfor får jeg kun barnetrygd for to barn. Har eldstejenta i 80% barnehage. Samboer jobber å tjener ganske bra, så det er han som betaler alt fra huslån, bensin, mat, klær, ting og tang, regninger osv osv. Jeg har barnetrygden til fri disposisjon, men det ender som regel opp med klær til barna! Skal begynne å jobbe igjen i januar, å gleder meg til å tjene "egne" penger igjen, selv om jeg både får og har det jeg trenger...
anette staiiiiii Skrevet 9. september 2007 Forfatter #5 Skrevet 9. september 2007 Er det jeg mener,det er jo ikke noe gøy å måtte få penger av mannen hele tiden til ting og tang,vet det av erfaring...Men med 2 så blir det jo liksom myyye mer man plutselig trenger og på bare 1 inntekt...
lenej :o) Skrevet 9. september 2007 #6 Skrevet 9. september 2007 eg har ikke jobb, å permisjon min er over for lengst. har ingen penga, så min kjære som betaler for alt. eg har ikke kjøpt meg nye klær siden eg kjøpte meg mammaklær. fant meg noen fine sommertoppa på salg no, men går enda i min enestedongeribukse, som eg kjøpte for 4 år sida.. den vaske eg anna kvær dag, å da har eg en joggebukse på meg. er ikke for eg ikke har råd til klær, eg finn bare ikke nåkka eg passe! elelr like.. så handle meget sjelden klær ja.. har masse klær fra eg va 16 og 17 år..! helt fine å bruke enda
solsikke pike+pikeimagen/uke41 Skrevet 9. september 2007 #7 Skrevet 9. september 2007 Jeg hadde tatt perm til november men ble gravid igjen i januar =0). Tulla var da 7 måneder. Ringte til sjefen bare minutter etter jeg tok testen så jeg fikk starte å jobbe igjen i mai =0) hadde ikke orket 1 helt år uten penger inn på min egen konto. Min mann tjener godt og nok til att vi hadde klart oss godt men jeg vil ikke leve på mannen min så da har jeg nå jobbet det jeg trenger for å opparbeide meg alle rettigheter igjen.
anette staiiiiii Skrevet 9. september 2007 Forfatter #8 Skrevet 9. september 2007 Skjønner,men om jeg er gravid nå,noe jeg tror så har ikke jeg tid til å skaffe meg en jobb før 2. mann kommer....hmmmm vanskelig dette
Mille** Skrevet 9. september 2007 #9 Skrevet 9. september 2007 Jeg har akkurat begynt å jobbe igjen etter å ha vært i ulønnet permisjon i ett ekstra år. Mannen min betalte alt ja, dvs jeg fikk barnetrygd og kontantstøtte, men det er jo ikke mye da. Vi har felles konto og hans penger er mine penger, og omvendt. Var helt problemfritt. Men han tjener såpass godt at vi trengte ikke snu på hver en krone. )
meg & to små vampyrer Skrevet 9. september 2007 #10 Skrevet 9. september 2007 Jeg er hjemme fordi gutten ikke har bhg før november og fordi jeg ikke har jobb. Mannen min studerer med studielån + barnetrygd som eneste inntekt. Vi må bruke sparepenger for å klare dette, men skal jo finne noe midlertidig som hjelper på så sparepengene holder lenger så snart gutten vår er i bhg. Hadde jeg blitt gravid hadde det vært veldig krise, så glad jeg ikke er det akkurat nå
*Mustang Sally* Skrevet 9. september 2007 #11 Skrevet 9. september 2007 Her går alle penger i en kasse så jeg spør ikke om penger. Jeg bruker det jeg føler for.
snowstorm73 Skrevet 9. september 2007 #12 Skrevet 9. september 2007 jeg er hjemme med sønnen som fyller 2 i nov. jeg har kun barnetrygd, kontantstøtte og en 20% stilling, har hjemmekontor. så i praksis er det mannen som står for størsteparten av inntekten her, han tjener greit nok. vi har bare en konto, så alt som kommer inn, er familien sine penger. vi har som regel å spørre før noen av oss bruker større beløp. ingen impulskjøp her. vi er enige om at jeg gjør en fullverdig jobb, nemlig å oppdra vårt barn, og jeg har ikke dårlig samvittighet for at mannen jobber mens jeg er hjemme.
anette staiiiiii Skrevet 9. september 2007 Forfatter #13 Skrevet 9. september 2007 Er det mannen din sin tjente penger?Og det fungerer å ha det sånn?Har lurt litt på om det fungerer bra i praksis...er jo en heltids jobb å gå hjemme med unger og,selv om man egentlig ikke tjener noe godt på det hehe
meg & to små vampyrer Skrevet 9. september 2007 #14 Skrevet 9. september 2007 Ja, glemte å si at vi har stort sett felles økonomi da. Så så lenge jeg ikke har inntekt så bruke vi felles av det vi har og min mann bruker ikke noe ekstra og ikke jeg heller så lenge vi ikke har råd. Ellers pleier vi fordele så vi har like mye igjen å rutte med:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå