Gå til innhold

Hvor mye har deres små økt i vekt (og evt lengde)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fra de var nyfødt til 3 mnd?

Nå har jeg bare målt mini hjemme, så mulig jeg har målt bittelitt feil (men kan jo ikke være mye?), men synes han har vokst så lite i forhold til brødrene.

Eldstemann vokste veldig mye da, han la på seg 3,6 kg og vokste 16 cm på den tiden.

Mellomste la på seg 3 kg og vokste 12 cm.

Mini har, slik jeg får målt det, bare lagt på seg 2,5 kg og vokst 9 cm.

Hva er mest normalt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Linnea var 3320g ved fødselen og 50 cm.

Da vi reiste fra sykehuset var hun 3075g

Ved 3 mdnr kontrollen var hun 63.5 cm og 5850g

Skrevet

MIn er 10 uker hun da, har vokst 9 cm og lagt på seg2 kg. Er ikke alle tre innenfor "normalen" ?:)

Skrevet

ved fødsel: 2820 gram, 49 cm.

Nå: 6940 gram, 62 cm.

så på 3 mnd har han økt rett over 4 kg i vekt, og 13 cm i lengde.

(Han var 3 mnd på fredag)

Skrevet

2,5 kg og 12 cm.... han var bare 47 cm da han ble født, så er glad han har vokst litt:) nå er han 63 cm og er 5 måneder i dag:)

vet ikke helt hva som er normalt....

Skrevet

Mulig det, men bare synes mini har vokst så lite i forhold til de andre to, er jo ikke så mye som skal til før en mamma blir bekymret ;-) Skal til HS på torsdag, så får høre hva hun mener da. Kanskje han blir liten av vekst etterhvert? At han bare var veldig stor akkurat osm nyfødt.

Skrevet

og på sånn skjema, så ligger han øverst på vekt og nest nederst på lengde.

Skrevet

Jenta vår var 4070 g og 51 lang da hu ble født. Da vi dro fra sykehuset var hun 3830 g.

På 3 mnd kontroll var hun 6040 g og 63 cm.

Vokst 12 cm og langt på seg nesten 2 kg.

De på helsetstasjonen synes hu har lagt på seg lite i forhold til lengden sin, så vi må på en ekstrakontroll om en mnd.

Skrevet

Tuppa vokste 10 cm og la på seg ca. 3,3 kilo.

Skrevet

Nyfødt: 49 cm og 3550 g

3 mnd: 60,5 cm og 6550 g

Så det blir 11,5 cm og 3 kg:)

Skrevet

Halvor veide 3680 og var 51 cm lang da han ble født. På 3 mnders kontrollen var han 63,5 lang og veide 6380. Så han har altså lagt på seg ca 2,6 kg. og vokst 12,5 cm...

Så jeg tror ikke det er så unormalt jeg Alva

Skrevet

ved fødsel; 3320g og 49cm

da vi reiste hjem 3010g og 49 cm

3mnd, 54cm og 3390g.

men kurven hennes gikk nedover da, så det kan vel kanskje ikke sammenliknes. men skal du ikke på kontroll snart da? hvis du føler det utrygt ville jeg dratt ned bare å veid han i dag ja:)

Skrevet

Takk skal dere ha jenter :-)

Nei, det er sikkert ikke så unormalt, er vel bare brødrene som har vokst så mye. Mini var jo stor ved fødsel, 4440g og 54 cm, mens de to andre var 3900g og 52 og 4070g og 52 cm.

Til deg som lurte. Jo han skal på kontroll på torsdag :-) Er ikke sånn bekymret-bekymret, men synes bare det virker så lite. Håper jo for hans del at han ikke blir så bitte liten, tror ikke det er så gøy for gutter å være småvokste, spesielt ikke i tenårene.

Skrevet

Fødsel: 3360 gram og 49 cm

3,5 mnd: 6755 gram og 66 cm.

Aaaner ikke hva som er mest normalt, men alt er vel normalt bare de følger sin egen kurve? Her har mini vært ganske stabil på vekt-kurven, men han strekker seg snart ut av normalen i lengde.. Er jo ikke det verste det da.

Skrevet

Snuppa mi var bare 2710 og 46lang ved fødselen..

På 3mnd kontrollen var hun 6770 og 59.5..

Altså 4060 og 13.5 har hun vokst...

Tror ikke d er noe fasit,barn er forskjellige:)

Så ikke bekymre dg.

Skrevet

Det er litt vanskelig å la være å bekymre seg litt. Han spiser så lite synes jeg. Har gitt litt flaske de siste dagene av ulike årsaker (utpumpet mm) og han drikker bare mellom 40 og 80 ml pr måltid, og ved puppen ligger han så kort tid, føler han ikke drikker så mye som han burde. Fant et sånt skjema der man kan se vekst og ser at kurven hans flater litt ut. Jaja, bare noen dager igjen til torsdag så får jeg høre hva HS sier.

Skrevet

Har han alltid spist lite,eller er d nå den siste tiden han har vært småspist?

Bra du skal til hs snart da,ikke gøy å gå rund å bekymre seg :(

Skrevet

Det er mest siste 2 ukene eller så. Han har vært litt forkjølet, så håper det er derfor. Men han er relativt blid og sånt da, så han sulter jo ikke akkurat (har mer enn nok melk), det bare virker som om han veldig laber apetitt for tiden :-(

Skrevet

da de var 3mnd veide de ca 5kg.. hadde da lagt på seg 2600gr og 2700gr siden fødselen og vokst 11cm ca..

Skrevet

Lillegutt veide ca 2,3 kg og var 47 cm ved fødselen.

i dag på 3 mnd. kontrollen var han ca. 5,5 kg og 57 cm.

Altså 3,2 kg tyngre og 10 cm lengre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...