Gå til innhold

Dere som ammer deres 11 mnd gamle

Anbefalte innlegg

Skrevet

...babyer, hvor ofte? Jeg ammer morgen og kveld, og ved behov for ekstra kos el trøst hvis jeg er hjemme med han på dagen.. Har planer om å slutte når han er ca 1 år egentlig.. Men d er liksom så kos og.. Han er jo helt i himmelen nårhan får mm:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hun er 10 1/2 mnd. Ammer morgen kveld + 1-2 ganger om dagen (har ammefri fra jobb)

Skrevet

Sukk, misunnelig jeg. Hadde planer om og amme vesla til hu var et år, men for ca to-tre uker siden ville hun ikke mer. Føler jo at jeg har gjort mitt, hun blir 11mnd til uka, men det er jo så utrolig kos. Hun fikk morgen og kveld + kos på slutten.

Skrevet

Min er 10 mnd da..

Ammer morgen og kveld.. Dvs han vil ikke ha pupp om kvelden, så han får flaske (med mm) da..

Skrevet

Nåja, så lenge du får det til og begge synes det er ok er det jo ingen grunn til at det er over når han er 1 år. Det er jo gjerne sånn man tenker når man får første barnet og ikke eeegentlig har peiling;)

Skrevet

Min er 10 mnd. men jeg ammer morgen og kveld, og litt på dagen hvis han har tid.

Skrevet

11mnd. ammer morgen,et.lusnsj (sovner da) ettermidagg (sovner da også) etter kveldsmat (sovner da ogaå)

4 ganger pluss 1-2 ganger om natten.

Skrevet

Min er snart et år og jeg ammer morgen og kveld, samt ved ønske/behov på dagtid, og også og natten dersom hun er syk.

Skrevet

Ved 11 mnd ammet jeg morgen og kveld - og det fortsatte jeg med til ca 15 mnd, (evt litt ekstra på dagtid dersom jeg var hjemme fra jobb, og det var behov for det.. )og så bare kveld til 16 mnd - og da var det slutt (hun mistet interessen).

Husk at anbefalingene fra WHO er 2 år, og det kan være kjekt å fortsette gjennom f.eks barnehagestart... det er påvist at barn som ammes er mindre utsatt for f.eks ørebetennelse enn de som ikke ammes..

Skrevet

Snuppa er 10 mnd og jeg ammer fremdeles masse! På hverdagene når jeg er på jobb blir det ca 5-6 ganger om dagen, i helgene når jeg er hjemme, 8-10 ganger. Ho spiser litt annen mat, men ikke så mye, derfor må jeg amme endel. Ser ikke ut som om ho skal miste interessen ennå hvertfall...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...