Gå til innhold

Tenger hjelp litt fort, ang jobbsøknad!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan jeg skrive på referanser uten å ha tatt det opp med de aktuelle referansene?

Må jeg ha dagens arb.giver som referanse?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du må ikke ha dagens arb. giver som referanse, men kan være greit å ha noen som har jobbet med deg i senere tid. (ikke sjefen på butikken der du hadde sommerjobb i 14 dager for 20 år siden liksom)

Ville tatt kontakt med referansene for å høre om de er villige til å stille som referanser før jeg skrev de opp.

Skrevet

Ja det kan du men det er ikke god kutyme, og du vet jo da heller ikke hva slags referanse du ender med å få.

Du BØR kontakte dem for å høre om det er ok.

Ale potensielle arb.givere forstår om du ikke setter din nåværende arb.giver opp som ref.

Det skulle da bare mangle...

Man har jo ikke lyst til å "annonsere" det at man søker nytt heller...

Skrevet

Hvis du har noen som har sagt de kan være referanse, kan du jo bare skrive de opp, å gi beskjed om det når det passer.. Å du trenger ikke ha nåværende arbeidsgiver, det beste er en eller to du er trygg på...

Skrevet

det er svært upassende å sette opp referanser, uten at de har samtykket på forhånd!

og til spm til nummer to, du må ikke ha dagens arb. giver som referanse.

Skrevet

Du må faktisk si i fra til de du setter opp som referanser, i allefall om det er tidligere sjefer, de har taushetsplikt og har ikke lov til å si noe om deg, dersom du ikke har sagt i fra til de først....

Hvorfor skal man ikke sette opp dagens arb.giver som referanse???

Skrevet

Hehe leste litt for fort her,... Forstå det som at man ikke kunne sette opp dagens arbeidsgiver som referanse... hehe:) Går litt fort i svinga... hehe

Skrevet

Selvfølgelig Kan man det, men det er ingen potensielle som reagerer på at man ikke har....

Skrevet

Man skal ikke føre opp referanser på søknaden. Det oppgir du heller på et eventuelt intervju.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...