Min lille goggutt Skrevet 9. september 2007 #1 Skrevet 9. september 2007 Kan jeg skrive på referanser uten å ha tatt det opp med de aktuelle referansene? Må jeg ha dagens arb.giver som referanse?
imsdal med julesmak Skrevet 9. september 2007 #2 Skrevet 9. september 2007 Du må ikke ha dagens arb. giver som referanse, men kan være greit å ha noen som har jobbet med deg i senere tid. (ikke sjefen på butikken der du hadde sommerjobb i 14 dager for 20 år siden liksom) Ville tatt kontakt med referansene for å høre om de er villige til å stille som referanser før jeg skrev de opp.
Loyloy Skrevet 9. september 2007 #3 Skrevet 9. september 2007 Ja det kan du men det er ikke god kutyme, og du vet jo da heller ikke hva slags referanse du ender med å få. Du BØR kontakte dem for å høre om det er ok. Ale potensielle arb.givere forstår om du ikke setter din nåværende arb.giver opp som ref. Det skulle da bare mangle... Man har jo ikke lyst til å "annonsere" det at man søker nytt heller...
xxx Morticia xxx Skrevet 9. september 2007 #4 Skrevet 9. september 2007 Hvis du har noen som har sagt de kan være referanse, kan du jo bare skrive de opp, å gi beskjed om det når det passer.. Å du trenger ikke ha nåværende arbeidsgiver, det beste er en eller to du er trygg på...
tuppemor-75 Skrevet 9. september 2007 #5 Skrevet 9. september 2007 det er svært upassende å sette opp referanser, uten at de har samtykket på forhånd! og til spm til nummer to, du må ikke ha dagens arb. giver som referanse.
Lille my <3 1+1 <3 Skrevet 9. september 2007 #6 Skrevet 9. september 2007 Du må faktisk si i fra til de du setter opp som referanser, i allefall om det er tidligere sjefer, de har taushetsplikt og har ikke lov til å si noe om deg, dersom du ikke har sagt i fra til de først.... Hvorfor skal man ikke sette opp dagens arb.giver som referanse???
Lille my <3 1+1 <3 Skrevet 9. september 2007 #7 Skrevet 9. september 2007 Hehe leste litt for fort her,... Forstå det som at man ikke kunne sette opp dagens arbeidsgiver som referanse... hehe:) Går litt fort i svinga... hehe
Loyloy Skrevet 9. september 2007 #8 Skrevet 9. september 2007 Selvfølgelig Kan man det, men det er ingen potensielle som reagerer på at man ikke har....
Cat78♥VerdensVakresteDatter♥ Skrevet 9. september 2007 #9 Skrevet 9. september 2007 Man skal ikke føre opp referanser på søknaden. Det oppgir du heller på et eventuelt intervju.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå