fru grim Skrevet 9. september 2007 #1 Skrevet 9. september 2007 Frøken på 5 mnd har fortsatt kolikk, noen som har noen tips som fungerer? Vi har prøvd kiropraktor, minifom, sukkervann, massasje osv helt uten effekt. Eneste som fungerer er å kjøre bil eller å bli båret rundt i huset... Takknemlig for svar
allergibarn Skrevet 9. september 2007 #2 Skrevet 9. september 2007 Eneste som hjalp hos oss var at jeg som ammet - kuttet ut melkeprodukter i min kost. Så det kan være verdt et forsøk, prøv i et par uker. Jeg spiste leverpostei med melk altså, men kuttet ut mye ost, melk, pannekaker, grøt etc som inneholder mye melk.
Rogalandsjente -og lillegull:) Skrevet 9. september 2007 #3 Skrevet 9. september 2007 Vi hadde Emma med til 3 "timer" på fotsoneterapi, det hjalp på henne...
fru grim Skrevet 9. september 2007 Forfatter #4 Skrevet 9. september 2007 Hun har kun fått mme i en periode nå for å finne ut om det var noe jeg spiste, men ikke blitt noe bedre av dette heller. Leste et sted om ei som hadde gått over til NAN HA1, dette hjalp hennes barn, men kan hun få dette i en alder av 5 mnd da?
Neijasså... Skrevet 9. september 2007 #5 Skrevet 9. september 2007 Vanlig mme er basert på kumelk, slik at dersom det er dette hun reagerer på så vil det ikke bli bedre av å gå over til mme. Jeg har hatt to kolikkbarn som har reagert på kumelk, det er visst veldig vanlig (ca. 1/3 av alle kolikkbarn, mener jeg å ha lest). Hvis du fortsatt hadde ammet, ville jeg rådet deg til å kutte ut alt av kumelk (og da mener jeg absolutt ALT, inklusive f.eks. mat med tilsats av melk. Leverpostei, kjøttkaker, osv.). Men ettersom jeg skjønner så har du gått over til mme, og da bør du prøve en annen type som ikke er basert på kumelk. Har aldri brukt mme selv, men lurer på om den ikke heter nutramigen? Mener den er reseptbelagt, i hvert fall. Men ellers så er "hvit støy" (f.eks. kjøkkenvifter, støvsugere o.l.) en kolikkforelders beste venn, de roer ungen og hjelper til med å få henne til å sovne og forbli sovende.
Skravlemamman Skrevet 9. september 2007 #6 Skrevet 9. september 2007 Kiropraktor var det eneste som funka her, men hva med akupunktur da?
NoDoubt Skrevet 9. september 2007 #7 Skrevet 9. september 2007 Viss hun er 5 mnd og skriker enda så har hun etter all sannsynlighet ikke kolikk. Det gir seg når de er 3 mnd. Har du lest om kiss-kid? Søk om det på nettet og les litt. Jeg vil tro at det heller er det som kanskje er årsaken. Da kan du ta henne med til en mauellterapaut (gratis). Han knekker og justerer litt. Til fortere du går til mindre behandlinger trenger hun. Pyton med barn som skriker:-( Lykke til:-)
NoDoubt Skrevet 9. september 2007 #8 Skrevet 9. september 2007 http://www.kiss-kidd.no/index.php/site/symptomer
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå