¤MegOgMini¤ Skrevet 9. september 2007 #1 Skrevet 9. september 2007 Gir dere lørdagsgodt til babyene deres eller???? Synes det er villt jeg men... Trollet mitt storkoser seg om han får eple..
Diva Muffin Skrevet 9. september 2007 #2 Skrevet 9. september 2007 Hun fikk ei halv pære som søndagsgodt... Noen burde ringe Barnevernet.
¤MegOgMini¤ Skrevet 9. september 2007 Forfatter #3 Skrevet 9. september 2007 hehe. Var det så dumt spørsmål??
Libido- Skrevet 9. september 2007 #4 Skrevet 9. september 2007 han får en skål med frukt eller bær. han liker det bedre en f.eks sjokolade som han har fått smakt. Han kan også få sånn riskake, korn eller rugkjeks. Av og til får han juicen fra nestle. Ellers holder jeg han unna godteri osv.
Libido- Skrevet 9. september 2007 #5 Skrevet 9. september 2007 nop. Men de som propper ungene med e-stoffer, fett og sukker blir litt sure, av at vi som gidder å sette oss litt mer inn i kostholdet til våre små, påminner dem det hele tiden =)
¤MegOgMini¤ Skrevet 9. september 2007 Forfatter #6 Skrevet 9. september 2007 Okei. Føler meg sinnsykt rar når vi er hos veninner som lar babyene sine spise omtrent alt.. sånn har det vært fra de kunne svelge biter.. Men jeg står jo fortsatt på mitt, så da sitter vi vel og tenker stakkars liten på hver våres kant.. men for meg er det ikke riktig å proppe i dem masse snop fordi det er lørdag!
Libido- Skrevet 9. september 2007 #7 Skrevet 9. september 2007 Stå for det du gjør. Din samvittighet er hvertfall ren =) Du klarer ikke å holde de unna godteri så lenge alikevel. Men du kan derimot skape et godt matvett og en godt grunnlag for dine barn. Jeg ser allerede nå at min velger bær fremfor kaker når vi er hos oldeforeldre. han griner etter fruktfatet og bryr seg ikke om kakene som står på bordet. Selvfølgelig skal han få lørdagsgodt når han går seg på hva det er, men til nå så er han kjempe glad for å få en skål med masse spennende fruktbiter. Han er 15 mnd.
Diva Muffin Skrevet 9. september 2007 #8 Skrevet 9. september 2007 Jeg håper jenta mi også vil velge frukt foran kaker. Hun er ennå så liten at jeg kan være skikkelig idealistisk med tanke på hva hun skal spise når hun blir eldre, men enkelte ting er rett og slett uhørt. Ei venninne av meg løp rundt med en pose potetskruer da hun var 1.5 år. Godteri var helt vanlig som mellommåltid der, og jeg skjønner absolutt at det er lettvint for mammaen å underholde ungene med snop fremfor å gjøre noe sammen med dem. (Jeg kan vel aldri sitte så mye her når hun blir eldre uten å fore henne med sjokolade og seigmenn?) For meg virker det litt som det handler mer om status enn Reima-dresser hvorvidt ungene aldri spiser godteri. Det er tydeligvis en diskusjon som ofte er oppe, og jeg kan egentlig ikke delta.. men gjør det likevel KK skrev for en tid siden om den nye overklassen. Det er de som er slanke og har god helse. Vi vil vel alle være en del av dem? For min egen del er jeg pinlig opptatt av mat. Jeg spiser KUN den yoghurten som har 0,1% fett, finnes ikke den i butikken, så må jeg innom en annen. Jeg tenker alltid på hva jeg steker maten i, og hvor mye. Når jeg spiser, hvor tykk fettkant det er på kjøttpålegget, hvorvidt det er 360 eller 374 kalorier i lettmargarinen. Jeg har til og med begynt å sykle en time for å kjøpe lørdagsgodt! Poenget er: Det KAN bli for mye fokus på det også. Jeg håper bare ungen min får et avslappet forhold til mat, at hun lærer å kose seg med måte og ser gleden i å spise sunt, bevege seg og ha overskudd.
¤MegOgMini¤ Skrevet 9. september 2007 Forfatter #9 Skrevet 9. september 2007 Forstår godt det du sier! ;)' Tusen takk! godt sagt..
Libido- Skrevet 9. september 2007 #10 Skrevet 9. september 2007 Flott innlegg! Håper du er som du sier. At den nye overklassen er de som lever sunt mosjonerer osv. Tror faktisk du har rett.. Man ser jo her inne at de går litt "konkuranse i hvem som ikke gir usunt, gir barna gode opplevelser, tid, trygge leker, et sunt kosthold, gode klær, turer. osv. Og som du sier, alle vil være overklassen, selv om man snakker stygt om dem. Det bevitner vel bare misunnelse. Men som sagt, om dette er den nye overklassen, er jo det et fint mål å jobbe mot.
Libido- Skrevet 9. september 2007 #11 Skrevet 9. september 2007 Håper det er som du sier mente jeg =) Huff trøtt her, så da blir det mer skrivefeil enn vanlig ;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå