spent08 Skrevet 9. september 2007 #2 Skrevet 9. september 2007 Jeg skal ikke til jordmor før 10.oktober, og da er jeg 20 uker på vei:)
Maigullet Skrevet 9. september 2007 #3 Skrevet 9. september 2007 Jeg skal ikke til jordmor før i uke 25, men jeg er tredjegangs. Måtte bare ta kontakt før den tid hvis det var noe:)
*3 prinsesser + 1 prins*anno74 Skrevet 9. september 2007 #4 Skrevet 9. september 2007 Var hos jordmor i uke 16 :-D
CB-BabyBoy Skrevet 9. september 2007 #5 Skrevet 9. september 2007 Jeg begynte i uke 12, men kan hende det er litt annerledes siden jeg har fødeplass på ABC-avdelingen på Ullevål. De har et mer omfattende opplegg enn hos vanlige jordmødre/fødeavdelinger, så har vel også flere kontroller tror jeg. Neste kontrollen min er uka som kommer og da er jeg 17+6 på kontrolldagen
Erisa* Skrevet 9. september 2007 #7 Skrevet 9. september 2007 Jeg var første gang i uke 13. Veldig fornøyd med å gå til jordmor, gjør det på alle kontrollene unntatt den første. Går selvfølgelig til lege hvis det er noe spesielt!
klumpen og gullet Skrevet 9. september 2007 #8 Skrevet 9. september 2007 Jeg skal første gang i uke 25. Har kun vært til en svangerskapskontroll hos fastlegen min i uke 10, skal på en nå i uke 20 etter ordinær UL.
Første babyen=) *jentebaby* Skrevet 9. september 2007 #9 Skrevet 9. september 2007 er det ikke sånn at hvis du ikke har noen sykdommer så kan du gå til jordmor på svangerskaps kontroll istedenfor til lege??
Erisa* Skrevet 9. september 2007 #10 Skrevet 9. september 2007 Joda, man kan velge hvor man vil gå. Jeg har en fastlege som ikke er noe god på svangerskap og sånn, men flink til andre ting. Så jeg går til gynekolog hvis det er noe veldig spesielt, men ellers går jeg bare til jordmor på de faste kontrollene. Hun kan masse, og er veldig kjekk og flink. Tar seg mye bedre tid enn legene gjør, og det setter jeg pris på. Det er også veldig kjekt å gå til jordmor, for der føler jeg at jeg kan spør om alt mulig, hos legen må det på en måte være noe mer spesielt, mer medisinsk kanskje. Føler jeg selv altså. lenge leve jordmor!
Første babyen=) *jentebaby* Skrevet 9. september 2007 #11 Skrevet 9. september 2007 hvordan er det med jordmor egentlig, får du tildelt en lissom?
Erisa* Skrevet 9. september 2007 #12 Skrevet 9. september 2007 Alle kommuner skal ha jordmor, vanligvis holder de til på helsestasjonen. Jeg bor i Bergen, og her er det mange helsestasjoner. Så jeg tok kontakt med den nærmest meg, og spurte om å få time hos en jordmor. Enkelt og greit:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå