lengter daler ned i skjul... Skrevet 9. september 2007 #1 Skrevet 9. september 2007 jeg har ikke noe nesespray til barn hjemme, han er 7 uker. hørt at morsmelk er bra, men jeg ammer ikke. kan jeg lage eget saltvann?
Anonym bruker Skrevet 9. september 2007 #2 Skrevet 9. september 2007 Prøv litt morsmelkerstatning. Da får han nyst litt. Du kan lage eget saltvann, men husk å ha den svak.
Pøh! Skrevet 9. september 2007 #3 Skrevet 9. september 2007 Det kan du sikkert gjøre, men jeg er ingen ekspert altså. Kok opp 1 liter vann og ha i 1 ts. salt og avkjøl. Er selvsagt alt for mye saltvann men greiest å forklare saltmengden slik.
Anonym bruker Skrevet 9. september 2007 #4 Skrevet 9. september 2007 Litt skummelt med salt, siden de ikke skal ha salt når de er så små..(kan renne ned i halsen fra nesen) da er det bedre å bruke kokt,avkjølt vann.. og gjerne heve sengekanten litt:) du kan jo prøve deg frem og se! Lykke til..
heldigec Skrevet 9. september 2007 #5 Skrevet 9. september 2007 Jeg ville ikke brukt MME for jeg tror det kan klumpe seg og gjøre det tettere...i MM er det enzymene som løser opp snørret og jeg vet ikke om disse også er i MME. Saltvann kan du bruke men ikke i store mengder. Bruk like mye som du ville gjort av nesedråper.
Anonym bruker Skrevet 9. september 2007 #6 Skrevet 9. september 2007 Morsmelk mot tett nese funker bra, men ville nok ikke prøvd mme. Hva med å prøve vanlig saltvanns-nesespray som du får på apotek? Har ikke prøvd spray selv på mine barn siden jeg ammer og bruker morsmelk mot tett nese. Noen som har prøvd saltvanns-nesespray på spedbarn?
Stjernedryss m/2 skatter Skrevet 9. september 2007 #7 Skrevet 9. september 2007 MME lager bare enda mer slimdannelse, så det bør du ihvertfall ikke gi! saltvannsdråper fåes kjøpt til små babyer også, sterilt saltvann, veldig enkelt å gi :-)
Gjest Skrevet 10. september 2007 #8 Skrevet 10. september 2007 jeg skjøpte sånn saltvannsdråper på apoteket og hadde i nesa til datteren min. hun er 4 uker. det virket kjempebra
*Rutletutt* Skrevet 10. september 2007 #9 Skrevet 10. september 2007 Ja, jeg har brukt saltvanns-nesespray på Milla på 6 uker. Hun har vært endel tett i nesen. Syns ikke mm funket så veldig bra, jeg...men saltvannssprayen funket veldig bra! Har også gitt henne Rhinox-dråper for spedbarn de dagene/nettene det var verst.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå