fjollefrua Skrevet 9. september 2007 #1 Skrevet 9. september 2007 nå har vi spist peppes pizza, og det sto klardessert i stekeovnen når sambo kom hjem.... Deilige vannbakels..... At noe så enkelt og billig kan smake så godt...
lille-persille Skrevet 9. september 2007 #2 Skrevet 9. september 2007 Oppskrift da zalto??? Hørtes deilig ut!!!
pandabjørn Skrevet 10. september 2007 #3 Skrevet 10. september 2007 jeg å vil ha oppskriften på vannbakels )
fjollefrua Skrevet 11. september 2007 Forfatter #4 Skrevet 11. september 2007 ikke vanskelig i det hele tatt... 3 dl vann 4 egg 150 gram smør 150 g mel. Kok opp vann og smør. pisk i melet mens det koker og ha kjelen i kaldt vann slik at det går litt raskere å kjøle ned røra. Husk å hele tiden vispe (bruk håndmikser, blir litt tungt etterhvert) Pisk til røra slipper kjelen. Ha i ett og ett egg slik at det er rørt godt ut mellom hver gang. Pisk til røra er lunken. tar ca 5-7 minutter tenker jeg.... Røra er skikkelig seig når den er klar. Ha passende "dæsjer" på et stekebrett med bakepapir, jeg bruker 2 t-skjeer slik at de er ca3-4 cm i diameter på brettet. Stekes midt i ovnen på 225 grader i 25-30 minutter. pass på så de ikke blir sorte i toppen... Ha på melisglasur og nyt........
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå