Gå til innhold

Er ikke 94 cm litt lavt...

Anbefalte innlegg

Skrevet

For en gutt på 3 år? Målte mellomste som nettopp har fylt 3 år (i forbindelse med spørreskjema til mor/barn undersøkelsen) og fant til min forbauselse ut at han vare er litt over 94 cm høy. Mulig det bare er jeg som har litt skjevt syn på dette siden eldstemann er veldig høy for alderen og var 100 cm da han var 2,5 år... Hvor høy er deres 3 år gamle gutter sånn ca?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min ble målt på helsestasjon når han var 3 år og var 96,5 cm.

Skrevet

Lillegutten min fyller 4 år i beg. av oktober og er akkurat 100 cm nå, og han er LITT liten for alderen, men ikke mye...

Skrevet

Min er 90 cm og 2,5 aar. Ikke spesielt hoey han heller....

Din ligger vel mellom 10 og 25 paa percentilskjemaet, rett under gjennomsnittet med andre ord :)

Der ligger min ogsaa :)

Skrevet

Min er 3 1/2 år. Sist jeg målte(på sensommeren en gang) var han 96-97 cm. Han er ikke så veldig høy for alderen, men har bestandig fulgt sin kurve

Skrevet

Hmmm, da er kanskje ikke SÅ lav likevel da. Er ikke mer enn to andre 3 åringer her som er ganske akkurat 3 år, to jenter, og begge er høyere enn ham.

Skrevet

Min er 97 cm, og ble 3 i april. Tror ikke 94 er sesielt lavt. Hvor tung er han da ? Min er ca 14 kg.

Skrevet

Ok, takk skal du ha :-) Han har lagt rett under gjennomsnittet hele tiden siden han ble 4-5 mnd, så da er det greit.

Gjest thricane
Skrevet

har en gutt på 3 år og 4 mnd. han er 105 cm. men det er jo litt over snittet igjen..guttungen som min sønn leker mye med om dagen, er en mnd yngre enn min, og et hode lavere. rart hvor forskjellig de kan være, og allikevel, mange blir like høye som voksne.

Skrevet

Snuppa var 3 år i juni, hun var da 101 cm. Snuppa har vokst ca 10 cm pr år fra 1 år.

Skrevet

Min blir 4år i januar og er nå 101cm høy. 94cm er helt passe synes jeg.

Skrevet

Snuppa mi på straks 3 år er 103 cm... Men det er vel rimelig høyt for alderen tror jeg..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...