Siril&Tord sin mamma Skrevet 9. september 2007 #1 Skrevet 9. september 2007 det medfører svært stor risiko å frakte bhgbarn i privatbil selvom barnas foreldre har kryssa av for at barnet får lov osv. tenk om det skjer noe. har gjennom advokat hørt om flere tilfeller der fører av privatbilen med bhgbarn har krasjet, og det har vært førerens skyld, at foreldre har krevd erstatning av føreren av bilen om ungen ble skadet. etter dette, har jeg ALDRI tatt med noen barn i min egen bil. vi samler heller inn penger til offentlig transport, og alle foreldrene i bhg vår synes det er helt greit da jeg begrunner det med det. dette er en oppfordring til alle foreldre og bhg personalet
nedtråkka kaviartubepupper Skrevet 9. september 2007 #2 Skrevet 9. september 2007 enig med deg. tror aldri jeg har hørt om noen som tar bilen på tur engang...
Pysa Skrevet 9. september 2007 #3 Skrevet 9. september 2007 jeg valgte å ikke krysse av med tanke på at hvem som helst som er vikar for en dag skal kunne kjøre rundt med mine barn i hvem vet hva slags seter. tenker på unge assistenter som akkurat har fått lappen sov. kan de ikke dra på tur med buss eller bane, eller til fots, kan det bare være med hele turen. jeg vet at de ikke sitter fastspent i buss/bane, men det er likevel tryggere enn en liten personbil.
Gjest Skrevet 9. september 2007 #4 Skrevet 9. september 2007 Deg om det.. Synes det blir for hysterisk jeg men.
Mormor Tralle Tone Troll Skrevet 9. september 2007 #6 Skrevet 9. september 2007 Det er 500 m å gå til nærmeste busstopp fra vår bhg. Der stopper det en buss kvart på 8 om morgnen og en buss etter skoletid om ettermiddagne. Supert busstilbud å reise på tur med ofr barnehagen!
Mamma til verdens beste barn Skrevet 9. september 2007 #8 Skrevet 9. september 2007 Jeg visste ikke engang om at dette var noe man gjorde jeg... se hva jeg vet. Men kan si at jeg garantert ikke ville godkjent dette, med mindre det var en nødsituasjon på vei til legevakt el noe. Heldigvis bor jeg i Oslo og her kjører vel barnehagene stort sett kollektivt eller? Da får andre heller kalle meg hysterisk...
(S)TinkerBelle <3 Skrevet 9. september 2007 #9 Skrevet 9. september 2007 Barnehagen til lille har egen buss, og jeg har glatt krysset av for at de kan ta henne med... også i båt, med redningsvest selvfølgelig...
lenej :o) Skrevet 9. september 2007 #10 Skrevet 9. september 2007 syns å det er litt vel hysterisk slik... men er jo kansje litt mer traffikerte veier der dere bor? her er det sånn.. ja.. en vei? nesten uten biler? kansje en sau?
Bettybu Skrevet 9. september 2007 #11 Skrevet 9. september 2007 Dumt å si at "gjør noen det??" Bor på landet og bussen går ikke akkurat i kjerne tiden til barnehagen..... Bil blir faktisk brukt en god del i barnehagen jeg jobber... Med bilseter/puter til alle... (de over 3 år.) Men kan være enig i at det kan være "skummelt"....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå