Vårill Skrevet 9. september 2007 #1 Skrevet 9. september 2007 Jeg var borte fra jobb med egenmelding både torsdag og fredag. Jeg føler meg ikke frisk enda, og lurer på å også være borte i morra (mandag) Vet at egenmelding gjelder tre dager, men gjelder det også når det har vært helg i mellom... Eller må jeg skaffe meg en sykemelding da?
strekkmerketrollet Skrevet 9. september 2007 #2 Skrevet 9. september 2007 da må du ha sykemelding. Dagene må vere sammenhengende... MEN noen arb plasser gjør unntak (det gjorde vi hos oss...) =) Go bedring da =)
Gjest Skrevet 9. september 2007 #3 Skrevet 9. september 2007 Da må du skaffe deg sykemelding, hvis du er syk i morgen. Håper du snart blir frisk da:)
Hemmeligheten Skrevet 9. september 2007 #4 Skrevet 9. september 2007 i den komunnen jeg jobber kan du ta ut inntill 8 dager sammenhengende tror jeg det er
L-O-V-E&prinsen+spireimagen:) Skrevet 9. september 2007 #5 Skrevet 9. september 2007 tror nok du må skaffe deg sykemelding ja... god bedring!
CB-BabyBoy Skrevet 9. september 2007 #6 Skrevet 9. september 2007 Det kommer an på om bedriften du jobber i er IA-bedrift eller ikke. Jeg fant dette på nav sine sider: Hovedregelen er at retten til egenmelding kan brukes i opptil tre kalenderdager fire ganger i løpet av en 12 måneders periode. Dersom bedriften du jobber i, er en IA-virksomhet, kan du imidlertid bruke egenmelding i til sammen 24 kalenderdager i løpet av en 12 måneders periode. Det innebærer at egenmelding for eksempel kan benyttes for 24 enkeltdager. Egenmelding kan ikke benyttes i mer enn åtte dager per fraværstilfelle. Ved nytt sykefravær innen 16 dager medregnes tidligere fraværsdager som det ikke foreligger sykmeldingsattest for. Når du har brukt opp de tre eller åtte egenmeldingsdagene i løpet av en 16 dagers periode, må du arbeide sammenhengende i 16 kalenderdager før egenmelding kan brukes på nytt. Er du syk utover egenmeldingsdagene, må du kontakte legen. Egenmeldte fraværsdager forutfor sykmelding fra lege, regnes som brukte egenmeldingsdager. .
sivilivikivi Skrevet 9. september 2007 #7 Skrevet 9. september 2007 Kommer litt ann på om bedriften din er med i ia! (inkluderende arbeidsliv) Da kan du være syk i 8 dager men helgen regnes også med som sykedager i og med at du var borte torsdag og fredag og har tenkt å være borte i morgen! Hvis ikke bedriften er med i ia så må du ha sykemelding imorgen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå