Gå til innhold

Nav, OS og jobb

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Mottar full os nå, og har gjort det i 2 år. Nå har jeg imidlertid fått bhg plass til minsten og er tilmeldt aetat som reell arbeidssøker. Jeg har rukket og sende inn 1 meldekort, men har når ordnet med jobb. Jeg har begynt som vikar i barnehage. Jeg har ikke faste dager, men fungerer som tilkallingsvikar, altså jeg jobber når bhg trenger meg...Skal på møte med aetat/nav neste uke men er fryktelig nysgjerrig på hvordan økonomien blir fremover...

Man kan jo tjene rett i overkant av 30 000 i løpet av 12 mnd. Går nav da utifra kalenderåret...altså at jeg kan tjene ca 30 000 i 2007(det blir da i løpet av sept-des) uten at os blir redusert, eller vil de regne 12 mnd-perioden fra første arbeidsdag (eks. 12.09.07-11.09.08)?

Noen som vet hvordan dette blir?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De 33000 bør visst tjenes inn nogenlunde jevnt i løpet av året, ca 2500 i mnd., men der er jo bare å sjekke med NAV. Er hvertfall rimelig sikker på at de følger kalenderåret.

Jeg har fått vedtak på dagpenger, får tilbakebetalt fra mai, og da fikk jeg brev fra NAV om at jeg har fått for mye OS siden mai, selv om pengene ikke kom før nå (rundt 18000). Blir trukket en sum tilsvarende det jeg har fått per mnd. minus 2500. Dette skulle jo tyde på at hvis man ikke har tjent noe før desember et år, og da tjener 33000, så vil man bli trukket 33000-2500*0,40 på neste OS.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...