januarbaby+maibaby Skrevet 9. september 2007 #1 Skrevet 9. september 2007 Overtar nytt hus imorgen, og skal male en god del her... Skal kun bruke vannbasert maling, men lurer på om jeg kan være med å male? Er dette farlig? Noe som helst fare for farlig? hehe er VELDIG bekymret...
Mc Mum Skrevet 9. september 2007 #2 Skrevet 9. september 2007 Heisan.Gratulere med nytt hus!!!!!Jeg har mala litt,men da med oljebasert maling,for jeg fikk beskjed om at den vannbaserte avgir farligere gasser .......Hadde maske og god lufting.Lykke til:-)
Maigullet Skrevet 9. september 2007 #4 Skrevet 9. september 2007 Jeg har unngått all maling under mine graviditeter. Spurte en maler, og han sa at jeg måtte holde meg unna maling når jeg var gravid! -Men hører jo om mange som gjør det alikevel... Sønnen min hadde litt barneastma de to første årene, og da var jeg veldig glad for at jeg hadde holdt meg unna maling,- ellers tror jeg nok at jeg hadde kommet til å grubla på om det var malinga si skyld.
Anonym bruker Skrevet 9. september 2007 #5 Skrevet 9. september 2007 Vannbasert maling står og avgir gasser i flere mnd etter at man har malt, selv om det ikke lukter noe av det.. Er bedre å velge oljebasert, og ha full lufting mens du maler.. Når man har malt med oljebasert, skal man stenge av rommet, varme det godt opp (minst 25 grader) og så lufte godt ut.. Gjenta dette 3-4 ganger, så er du kvitt gassene..
*lykkelig mamma* Skrevet 10. september 2007 #6 Skrevet 10. september 2007 Hei. Var til legen på fredag. Spurte henne om jeg kunne male. Å det var ikke noe problem i det hele tatt sa hun. Mye forskjellige svar å få der tror jeg
Anonym bruker Skrevet 10. september 2007 #7 Skrevet 10. september 2007 Var inne på ekspertsvar og så etter svar på dette, ifølge jordmora som svarte der skal det ikke være farlig. Men spør på fargehandelen hvilken maling de anbefaler.
Queen_of_the_road*2_gull Skrevet 10. september 2007 #8 Skrevet 10. september 2007 Jeg har malt både med oljemaling (ute), og med vannmaling (inne). Så lenge man maler ute med god trekk så går det godt å male med oljemaling, og å male inne med vannmaling skal ikke være noe problem. Har rådført meg med både lege og jordmor om dette.
mor.monsen Skrevet 10. september 2007 #9 Skrevet 10. september 2007 Jeg har ei vennine som jobber på en fargehandle å hun sier følgende: Ikke mal med oljemaling inne. Du kan male med vannbasert maling. Bruk eventuelt maske om det føles mer tryg. Noen blir kanskje uvel av lukta. Vær forsiktig med å være i nærheten om vegger ol skal rives. Kan være mye rart støv i vegger og gulv man ikke vet om.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå