Gå til innhold

Epidural og tatovering

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som vet om man kan få epidural selv om man har tatovering i korsryggen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen som vet?

Skrevet

Epiduralet blir vel satt ovenfor korsryggen? Fikk epidural ved min første fødsel og syns jeg husker et det ble satt lenger oppe.

Skrevet

Det kommer vel ann på hvor stor tatoveringen er og om det er noe bar hud innimellom. Jeg har en liten en og det var ikke noe problem sist...

Skrevet

Jeg har et kinesisk tegn. Jeg dauer hvis jeg ikke får epidural!!! Hehe. At ikke jeg tenkte lenger dengang. Jaja, sånn kan det gå når man er ung og dum! :)

Skrevet

jeg har også hørt at du ikke kan det...

Skrevet

Det siste jeg leste en plass her på nettet var at det likevel ikke hadde noen betydning. De har vel forsket litt på dette da det en periode var veldig populært å tatovere seg på korsryggen.

Hør med legen eller jordmora di :-D

Skrevet

De kan ikke stikke akkurat der det er tatovert i fare for å få med noe blekk inn... men de kan stikke på utatovert hud rett ved siden av tatoveringen. Hvis du har en liten en som ikke er så massiv så går det nok bra:)

Skrevet

min svoger er anestesilege og sier tatovering i korsryggen ikke er et problem.

Skrevet

Har også litt å si hvor gammel tatoveringen er. Min er 6 år gammel og den skulle det ikke være noe problem å stikke i.

*Sniker meg ut igjen*

Skrevet

Jeg har tattovering på korsryggen og fikk epidural da jeg fødte=) ingen problem=) vra noe man trodde før, at fargestoffene i tattoveringen kunne bli med inn i blodet eller noe, men det stemmer ikke så du får helt sikkert epidural=)

Skrevet

Hei

Tror faktisk det er litt ulikt fra sted til og sted og lege til lege. Selv om det nå ikke skal være det.....

Men jeg har fått beskjed om at jeg ikke kommer til og få noen epidural pga min tatovering på korsryggen.

Er ikke så veldig stor...men men.

Skrevet

Søsteren min har en ganske stor tatovering i korsryggen, men det var ikke noe problem da hun skulle få epidural. Epiduralen ble satt midt oppe på ryggen, langt unna tatoveringen :-)

Hvis du er veldig redd for ikke å kunne få epidural, spør om å få et møte med anestesilegen på sykehuset før fødselen.

Skrevet

Hvor skal du føde da?

Skrevet

jeg har en stor tattis på korsryggen, og dette var ikke ett problem.. Fikk epidural jeg... Fødte i trondheim...

Skrevet

min søster fikk beskjed om at hun ikke kunne få epidural pga tattovering i korsryggen.men så fikk hun haste keisersnitt pga svangerskapforgiftning og da fikk hun epidural likevell

Skrevet

Om tattooen dekker HELE korsryggen din så går det ikke, men da er det snakk om en heldekkende farge hvor hud ikke lyser gjennom. Jeg som bare har en enkel tribal, så er det null problem tror jeg, for der e r masse hud å stikke i ennu:)

Skrevet

Leste i dagens GRAVID at det ikkje var påvist at det gjorde skader om ein fekk epidural med tatovering. Somregel gjorde det ingenting.

Så du kan nok slappe av:)

Skrevet

Det er nok veldig forskjell på hvem som skal sette denne. Noen vil noen vil ikke.

En venninne av meg klaget over dette, sa hun nektet å føde uten å vite hun hadde epidural som mulighet. De hadde da omsider fortalt at de kunne lage et lite snitt i huden og sette den inn i denne. Ikke verre enn det gitt!

Det er altså mulig, men mange sykehus er gniene på epiduralen har jeg skjønt!

Skrevet

Det kommer helt ann på hvordan den ligger i huden. Anestesilegen som satte på meg, sa det var bra den ikke var fylt med farge(det var med andre ord mange åpne plasser inne i tattoveringen) - da hadde han ikke satt epiduralen.

Skrevet

Jeg har tattoo i korsryggen som er helsort, og de tok lumbalpunksjon med den med meg. Den prøven er værre enn epiduralen i forhold til plass, så det er nok ikke noe problem med epidural nei :-)

Skrevet

Jeg har også en stor tatto i korsryggen og fikk epidural med nr 1. Det kommer til å klikke for meg hvis jeg ikke får det med nr 2 også.hehe.Legen har ikke noe valg:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...