Gå til innhold

Flere som ikke lar bgh dra på biltur med ungene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Inspirert av en annen debatt her.

Jeg kryssa av for at de kan få kjøre buss og bane, men ikke bil. Bor i Oslo, så det er ikke noe problem å komme seg runst kollektivt. Bhg har aldri sagt et ord om bilturer heller.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

vi bor på landet da og her går sjeldent buss . .

men min eldste har gått i barnehage i 4 år no, og jeg har kun opplevd engang at de har kjørt med bil noe sted . ett par ganger med buss kanskje . .

ellers tar de beina fatt visst de skal noe :)

ikke særlig lange utflukter nei

Skrevet

mine får lov til alt det i barnehagen de.

her er de ikke så ofte på tur, men det hender..

Skrevet

for meg kan de gjerne kjøre bil. føler de sitter tryggere i en skikkelig bilstol i bil, enn i buss bare i vogn eller setet.....

vi bor i kristiansand da.

Skrevet

Hadde du brukt bilstol skulle de selvfølgelig fått lov. Men de har da ikke bilstoelr i barnehagen. Da tar de taxi ut barna sitter uten seter. Så helt uaktuelt for mitt barn å kjøre bil med barnehage.

Dette har vi egentlgi aldri blitt spurt om, men vet at de har vørt på tur diverse steder, går da utifra at de har tatt bussen

Skrevet

Snuppa får dra på tur med bhg, men da med sitt eget bakovervendte bilsete. Det har vi krysset av for på vårt skjema. For oss er det ikke aktuelt å la henne sitte forovervendt eller i et dårligere sete enn det hun har hjemme.

Skrevet

Nei, jeg vil ikke at de skal kjøre bil med ungene, men har heller ikke fått noe skjema om det. Barnehagen til storebror har "egen" buss som de bruker på lengre turer, mens lillesnuppa drar ikke på langturer enda...

Skal de på tur, skal ungene sitte i sine bilseter, ellers kjører jeg selv :-)

Skrevet

Lar jentene mine få være med på det meste, bil,buss,tog..etc.. krysset av for "ja" på skjemaet, men la til info. om at vi gjerne ville bruke våre egene seter bl.a.

Eneste jeg ikke føler meg helt trygg på er turgåing ved store vann/båtturer og bading osv.. Der vet jeg ikke helt om jeg hadde ville latt mine barn bli med. I såfall skulle de reist i minimale grupper, og mine barn skulle hatt redningsvest på HELE tiden!! Likevell føler jeg en usikkerhet på om jeg ville latt mine barn bli med på en tur hvor vann er med i bilde. Huff, er så lett og miste synet av et barn og ikke merke at det plumper uti vannet. Ekkel tanke.

Skrevet

Hos oss leverer foreldrene bilsetet i barnehagen om morgenen de dagene det er satt opp turer. Syns det er en grei ordning. Ellers så er flere av de ansatte i barnehagen mødre slik at ofte har de seter stående i bilene. Et par ganger har bhg leid inn minibuss eller pappaen til en av un gene har kommet å hentet de, han kjører skolebussen...

De pleier ikke å dra så ofte på turer, men i sommer var de et par turer på stranda å kosa seg i godværet.

Vi fikk skjema der vi krysset av for om ungene får være med på bilturer forsvarlig i seter, bussturer, snøscooterturer om vinteren og så var det noen rubrikker som gikk på fotografering. Om det var ok at bhg tok bilder av barna til bruk/ opphenging i bhg og evt at andre foreldre kunne få kopier av gruppebilder ( har tilbud om å kjøpe kopier av bilder der ungene har vært på turer o.l), om det var ok at barna var med på bilder som kom i avisen osv..

For min del er det helt greit at sønn min er med på alt dette. Er en liten landsens barnehgae hvor vi kjenner alle ungene og vet hvem alle foreldrene er.

Skrevet

Vi har krysset av på skjema at hun kan kjøre bil, men vi ønsker også å få beskjed slik at en av oss kan bli med med vår bil om vi har mulighet. Synes det er koselig og de i barnehagen er glad for å få med flere voksne:-)

Skrevet

må bare si at mini går ikke i bhg, for han er så liten. men eg jobbe da i bhg sånn ellers, å der er vi ofte på tur med barna, for vi bor i gokk, å bruke å kjøre på bhg-besøk 1 gang i mnd. da drar vi på besøk til de andre bhg i kommun, som kan ligge opptil 20min med bil unna herfra.

vet ikke om noen barn som ikke får lov å være med, men så bor vi jo i lille gokkland, der alle kjenne alle, så foreldran vet jo barna sitt trygt i seter og bilstol. og bhg her har bilstoler her, til alle barna, barne trenger ikke ha sine private..

Skrevet

Her har de bilstoler, eller man kan levere sin egen den dagen de skal på tur. Jeg har ingen betenkeligheter med det.

Skrevet

Forstår ikke problemet jeg, vi har egne bilstoler med...

Skrevet

Lar dere ungene kjøre buss i oslo? Har dere prøvd det selv? Jeg mistenker at halvparten av bussjåførene lånte lappen til en de kjenner når de skulle søke jobb. Da foretrekker jeg bil, så blir de hvertfall skikkelig sikra..

Skrevet

Jeg har krysset av fr bil men kun med bakovervendt sikring. Men det har aldri vært et tema å ta med ungene i bil i løpet av de to årene hun har gått der. De har kun vært på langtur en gang og da kjørte de buss.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...