Gjest Fru Strert Skrevet 9. september 2007 #1 Skrevet 9. september 2007 Vi har et barn på 4,5 år og et på 1 år. Diskuterer nå for tiden om vi skal, og i så fall når, få et tredje barn. Dere som har tre eller flere barn, hva oppleves som ideelt mht aldersforskjellen i søskenflokken? Jeg ser for meg at jeg vil vente til minsten er 4-5, slik at jeg har to "store" barn når baby 3 evn kommer. Mannen min er mere der at hvis vi bestemmer oss for å få et barn nr 3 bør vi få det ganske fort, slik at søsknene er nærme hverandre i alder, og også at vi samler småbarnsperioden litt og kan nyte godt av å ha store barn om noen år. Men jeg tror en nr 3 tett på nå blir slitsomt.. Noen med erfaringer?..
1 gutt og 2 jenter:) Skrevet 9. september 2007 #2 Skrevet 9. september 2007 Her er mine barn 7 år,5 år og nå 3 1/2 mnd...jeg merker at store søskene får mer glede av babyen som er kommet og det er ganske fint,de nyter tiden de har i lag med henne,jeg ville ha ventet hvis jeg var dere,dele det siste barnet med de andre slik at de også får mer glede av det..Lykke til på bestemmelsen:)
Gjest Fru Strert Skrevet 9. september 2007 #3 Skrevet 9. september 2007 Ja det er litt sånn jeg tenker. Nummer tre blir nok uansett sistemann, og jeg tenker at alle skal få nyte den babyen mest mulig.. (blir sikkert ikke bortskjemt.. He he)
Sara Rompompei Skrevet 9. september 2007 #4 Skrevet 9. september 2007 Jeg har nr 3 som attpåklatt, og det kan jeg anbefale Mellomste blir 7 nå og eldstejenta er straks 10 Minstemann vil jo ikke få noen søsken som er tett på, men han får jo desto mer oppmerksomhet av de eldre søsknene. Og som bonus til mor så har jeg ekstra mange hjelpere her hjemme.
Solitude Skrevet 9. september 2007 #6 Skrevet 9. september 2007 Jentene mine var 6 og 2 år når lillegutt ble født. Og hvis jeg kunne ha valgt så ville jeg ha ventet til mellomste var rundt 4 år og mer selvhjulpen en det hun var. Nå er de snart 9, 5 og 3 år og det går jo helt fint. Men i begynnelsen så var det jo slitsomt med en baby og en 2 åring, kan ikke nekte det. Selvom det er 4 år imellom jentene mine så er de perlevenner for det. Så jeg ville ventet litt hvis jeg var dere.
d",)~^~^~ Skrevet 9. september 2007 #7 Skrevet 9. september 2007 Mine gutter var 5,5 år og netsen 3,5 år da lille Snuppa ble født. De har hele tiden vært kjempeopptatt av henne og etterhvert som hun ble større har de aktivisert henne og lekt med henne. Nå er hun snart 20 mnd og jeg ser frem til at småbarnsperioden er over. Gutta er blitt så store nå, og klarer seg så mye selv. Er ute med kamerater dagen lang, ordner seg selv med brødskiver og klær. Og jeg er sjeleglad for at vi ikke skulle begynt med baby nå. For det hadde blitt overgang nå som vi kjenner hvor deilig det er med store barn. Men nå har jo fått 3 barn relarivt fort og vi vet jo ikke om noe annet :-) Enhver må jo finne ut hva de ønsker, men for oss har våre barn kommet med akkurat passe avstand.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå