Lillejonas Mekkemikkel Skrevet 9. september 2007 #1 Skrevet 9. september 2007 Kan jeg vifte med en diagnose som et argument for å bytte klasseundervisning pga en utrolig kjedelig monoton lærer med elendige undervisningsstrategier?
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 9. september 2007 #2 Skrevet 9. september 2007 Og da er vi igjen ved det merkelige spørsmålet. Hvorfor så mange ræva pedagoger på lærerutdanningen? Er ikke det stedet hvor pedagogene burde være glimrende skarpe og underholdende?
RundLurt? Skrevet 9. september 2007 #3 Skrevet 9. september 2007 Du har sikkert krav på egen pesrson på deg ra ppt, du må få læreren til å skrive henvisning først, så kansje du kan få mer givende oppgaver som er med til å opprettholde din konsentrasjon i undervisningen, som å rydde kantina mens de andre er på forelesning kansje?
Kirsebæra Skrevet 9. september 2007 #4 Skrevet 9. september 2007 læreren til å skrive henvisning? har man først fått diagnosen ADD eller ADHD så skal all henvisning gå gjennom lege eller BUP dersom man er under 18 år. Man kan få byttet klasse eller lignende hvis diagnosen hindrer deg i følge med/blir ukonsentrert dersom du føler deg utrygg, eller nervøs eller rett og slett ukonsentrert i timene. det skal legges til rette for den enkelte i norske skoler, uansett VGS eller høyskole eller Uni...MEN...for all del, bruk ikke diagnosen som en unnskyldning. er så mange som bruker det som unnskyldning, så når noen kommer og FAKTISK trenger hjelp pga diagnosen så får man bare til svar at''du må ikke bruke diagnosen som en unnskyldning'' lykke til
RundLurt? Skrevet 9. september 2007 #5 Skrevet 9. september 2007 Ups- jeg er førskolelærer og vi skriver henvisning til ppt- har jeg gått glipp av noe?
Kirsebæra Skrevet 9. september 2007 #6 Skrevet 9. september 2007 Da jeg fikk diagnosen ble jeg først henvist av skolentil ppt som igjen henviste meg til BUP..men...har du allerde diagnosen så er du innunder ppt og bup og det styret der...lettere nå? forklarte detkanskjei kke så bra, men uansett..har du først diagnosen og skal noe senere så trenger du henvisning fra legen din....dersom du ikke har den skal skole henvise deg til ppt som igjen henviser og hjelper...
Lillejonas Mekkemikkel Skrevet 9. september 2007 Forfatter #7 Skrevet 9. september 2007 Det er temmelig lærerikt, det også, syns jeg. Problemet er at de beslaglegger tiden min, som jeg KUNNE ha brukt til å faktisk sette meg inn i pensum, med sine krav om obligatoriske oppmøter. I samme åndedrag er de påpasselige med å påpeke at en lærer aldri kan lære noen noe, for det er elevene nødt til å gjøre selv. HVORFOR må vi være der da?
Kirsebæra Skrevet 9. september 2007 #8 Skrevet 9. september 2007 Og pga det nye kunnskapsløftet skal lærerene være veiledere og ikke gi svarene dersom elevene sitter bom fette fast...de bare står der og ''ja, finn fram det og det'' det er jo VI som gjør all jobbe så hvorfor i helvette skal de få betalt da? syke syke norge...*overtrøøøøtt*
Lillejonas Mekkemikkel Skrevet 9. september 2007 Forfatter #9 Skrevet 9. september 2007 Hva er det du snakker om nå RundLurt?? Enten er det noe du har gått glipp av her eller så er det...noe du har gått glipp av? Du har gått glipp av noe.
Anonym bruker Skrevet 10. september 2007 #10 Skrevet 10. september 2007 Herregud, for en latterlig drittunge du er karinahl....
Kirsebæra Skrevet 10. september 2007 #11 Skrevet 10. september 2007 æ tør nu ihvertfall å stå fram med nick....d gjør ikke du, så kall mæ ka i faen du vil, men vær saklig! Førr d e du ikke nuh!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå