Gå til innhold

Han legger ikke på seg

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Vi har to gutter som begge er født i uke 28. Storebror er 3 år (fødselsvekt 859 gram) og lillebror er 6 mnd (fødselsvekt 1100 gram). Vi har en stor bekymring: Storebror legger ikke på seg. Vi dytter i ham all den mat vi klarer, men vekten har vært den samme nå et helt år. Han veier 11,2 kg og ligger dermed godt under alle kurver. Dette er ikke gøy. Lillebror har en vekt godt over gjennomsnittet og vil nok ta igjen storebror innen et halvt års tid. Noen som har opplevd det samme ? Når løsnet det ? Vi er henvist til spesialist på Riksen, men jeg er redd det vil ta tid før vi blir innkalt.

Ellers går jo dette kjempe bra. Vi har fått to nydelige gutter som utvikler seg akkurat som de skal.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei går det bra med dere nå ellers??

har du vært på

www.prematurbarna.info

guba 9 uker før termin

Skrevet

Jeg ville ventet (evnt ringt og purret) på Riksen. Berg gård som nå er flyttet inn under Rikshospitalet (har alltid vært en del av RH, men nå er de under samme tak) er spesialister på dette området.. Der får han garantert den beste oppfølgingen.

11kg er jo ikke så mye, men jenta mi er født i uke 29, og veier 11kg nå (er to år) og jeg ser for meg at de strekker seg mye og er SÆRDELES aktive i denne alderen, så vekta kanskje ikke går så veldig mye opp.... Hvis han har matlyst og får i seg en del i løpet av en dag ville jeg ikke vært like bekymret som hvis han nekter å spise eller brekker seg o.l i forbindelse med spising...kan nok være dette kun kommer av at han er prematur altså, så ville brukt henvisningen slik at han blir fulgt opp.

Lykke til=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...