Gå til innhold

hjelp! trenger råd.....

Anbefalte innlegg

Skrevet

lillegutt er så urolig og sutrete!

han blir en mnd gammel denne uka..

sovner bare når jeg holder han inntil meg, men når jeg legger han ned så våkner han med en gang!

derfor blir det lite sövn om dagen og om natta også, da våkner han annenhver time og skal ha mat. det går ikke å holde han, bäre han rundt, da sutrer han også..han er rolig i 5 min og da begynner det..

han trykker veldig mye også, selv om det kommer bäsj i bleia et par ganger om dagen...

han gjesper mye, så jeg tror at han er overtrött, han sover jo ikke så mye..

vet ikke hva jeg skal gjöre! har noen av dere noen råd?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

kjære deg!

du er nok inne i en overgangsfase nå! nå går babyen din fra å være nyfødt til å bli en liten baby, og det er tøft for dere begge.

jeg kan jo ikke si at DETTE vrker og DETTE virker ikke, men jeg kan gi deg noen råd, som har fungert for oss..

Omtrent på den alderen fant vi ut at vesla trengte å legge seg mye tidligere enn vi var klar over.. så vi har begynt å legge henne klokka ni. Vi har innført leggerutiner som begynner klokka åtte... bading, skifte til pysj, mat, legge i senga. legger henne i et mørkt rom, med dyna godt pakket rundt henne, så det er trangt og trygt.

de første dagene ble jeg i rommet. men jeg tok henne ikke opp av senga, men jeg stod ved siden av og strøk en finger over nesa/panna hennes, sang for henne.. så satte jeg meg ved siden av senga, så litt lenger ut i rommet, mens jeg nynnet den samme sangen hver kveld (bakermester harepus, faktisk.. hehehe)

nå bruker vi babycall. før hun rekker å gråte, tar vi heller en tur innom på rommet, putter i smokken, hysjer, er trygge...

vi har også hatt STOOR suksess med elastisk bæresjal. mage-mot-mage-bæring hjelper mot luft i magen, og roer ned. kanskje du kan bruke dette noen timer hver dag, for å innarbeide gode soverutiner?

Vesla her tar ikke den lange formiddagsluren sin, før hun ligger i vogna, og jeg har begynt å trille. JA hun protesterer ofte når jeg legger henne i vogna, -men sjeldnere og sjeldnere. de siste dagene har hun faktisk roet seg ned med det samme jeg legger henne ned i! Men tilogmed selvom hun hyler, så roer hun seg ned etter noe sånt som ti-tjue meter. Jeg har myggnetting over, så det blir litt mørkere, og helseteppe over for sola, og så det ikke er alt for mye å se på..

bæring og trilling er nok mine beste råd. jeg triller hver dag fra 12-16, med amme- og spisepause i mellom. det gjør underverker, både for henne og meg!

Bæresjalet er også glimrende. Jenta di trenger tydeligvis mye kroppskontakt, hun er jo så liten enda.. da får du gitt henne det hun trenger, mens du enda har armene fri!

sjekk www.tettinntil.no for mer informasjon om elastisk bæresjal!

håper dette kan hjelpe noe! Får du innarbeidet gode soverutiner, blir det enklere og enklere å få henne til å sove i seng eller vugge også, fordi hun oppdager at det er godt å sove noen timer i slengen!

lykke til, stor klem fra meg!

Skrevet

gutten din, ikke jenta di! sorry!! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...