Gå til innhold

Råd mot bekkenløsning?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei hei,

Jeg har i det siste hatt veldig vondt i korsryggen og frykter at jeg kan få litt bekkenløsning. Alle har vel som regel litt vondt der, men tenkte kanskje jeg skulle undersøke om dere har noen gode råd som jeg kan hjelpe å forhindre bl?

Tar imot dem med glede!! :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Unngå å løfte tunge ting. Ikkje gå og stå for mykje i gongen, men bra å halde seg i bevegelse altså. Prøv å ikkje belast med ein fot i gongen f.eks ved påkledning av bukse, sokkar, sko. Bedre å sette seg ned.

Sidan eg har bekkenløsning meir i fronten, så gjeld det kansje litt andre ting for meg enn for deg. Men skal du ha kontakt med barn, så kom helder ned på deira nivå framfor å løfte dei opp.

Skrevet

Dette har jeg gjort nå i 2.svangerskap, og det gjør at jeg er rimelig bra, og smertefri. Var helt "invalid" forrige gang fra uke 14, men nå er jeg i 22 :-)

Råd :

Gå til kiropraktor, med en gang

Ha en litt fast madrass i sengen (Ikea er veldig bra )

Hvil mye på sofaen, før du begynner å få vondt. Eg har ca 2 timer pr.dag til gå / husarbeid så stopper eg uansett, for å forebygge.

Ikke støvsug,vask gulv, og bøy deg minst mulig

Ikke løft over 10 kg ( viktig)

Gå litt i ulendt terreng,sånn 15 minutter, gå normalt og vrikk på rumpa. Ikke stivt, da stivner du og det er muskelsmertene som ofte verker mest.

Ikke gå lenge på steingulv.

Kjøp gode sandaler / joggesko, og legg bort hæler, finsko til etterpå.

Jobb bare kontor, ikke fysisk arbeid. Har du det, ville eg sykemeldt meg for blir du skikkelig dårlig, og jobber på så blir du ikke bra etter fødselen. Veldig viktig og ta det rolig.

Det er min erfaring, og eg har det overraskende bra nå :-)

Lykke til.

Skrevet

Jeg har veldig god erfaring med å gå til fotsoneterapeut/akupunktør. Har blitt helt bra, etter at det var ganske så vondt i begynnelsen av svangerskapet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...