Maddemor-1 gutt+1 jente:) Skrevet 9. september 2007 #1 Skrevet 9. september 2007 Vi har prøvd hver kveld en ukes tid med Avent sin flaske, men det er ikke snakk om at han er interressert. Uff, merker at det er litt slitsomt å tenke på at jeg kaksnkje ikke kan bevege meg bort fra ham i det hele tatt på flere mnd ennå.... Koser meg med amming, men kjenner at jeg kasnkje kunne trengt en liten kveld sammen med veninnene mine og bare være meg i noen timer.... Men det går jo ikke det da når han ikke vil ta flasken. Har prøvd å gitt ham morsmelk på kvelden som har stått i kjøleskapet siden morgenen (varmet den etter anvisning ja), prøvd med mm som har vært fryst, helt fersk mm og NAN1. Ingenting har funket. Det er pappan hans som har prøvd å gi flasken både med meg tilstede og ikke tilstede. Men det ender opp i en rasende baby som hylskriker helt til jeg kommer med puppen og da er alt ok igjen. Pappan har prøvd kasnkje en 15-30 min før han gir opp. Er det noen som har noen anbefalinger på andre flasker som kanskje er lettere å få ham til å ta? Må jo være at han ikke liker flasken eller noe? Håper noen har noen gode råd....
hønå Skrevet 9. september 2007 #2 Skrevet 9. september 2007 prøv med ei flaske med mykere tutt. og prøv til forskjellige tider på dagen . brukte ei uke på å venne mine 2 til flaska ga litt pupp og byttet den med flaska og tilbake til puppen igjen og pluttselig blei det godtatt . lykke til
mommæ-til-to Skrevet 9. september 2007 #3 Skrevet 9. september 2007 Jenta mi tok heller ikke flaske. Henne gav jeg vanlig tut-kopp fra avent. Denne tok ho, og da va ho bare 4 mnd gammel
Kosel Skrevet 9. september 2007 #4 Skrevet 9. september 2007 Vi er veldig fornøyde med dr.brown sine flasker. mini tok den med en enestegang. Da var det mormor som prøvde. ( skal sies at han har vært veldig "lettvinn". tatt smokk, flaske, pupp, mm og mme på første forsøk..)
Anonym bruker Skrevet 9. september 2007 #5 Skrevet 9. september 2007 Du kan prøve en annen smukk på flasken, f.eks en fra MAM som er litt flat i tuppen og ganske annerledes fra Avent smukken (http://www.bambino-mam.se/no/show.php?id=32764). Jeg har kjøpt denne tidligere på Ultra, men MAM selges i så mange matbutikker at denne smukken sikkert finnes andre steder også. Denne passer i Avent flaskene. Ellers kan du prøve deg frem med forskjellig antall hull i smukken, hvis f.eks er vant til at melken strømmer ut av deg og han må slite med 1 hull i smukken i flasken skjønner jeg at han ikke vil. Du kan også prøve å måle temperaturen i flasken så den blir akkurat 37 grader. Noen barn er ekstremt kresne på dette! Husk at den fort blir kaldere enn dette hvis han ikke begynner å spise med en gang.
Maddemor-1 gutt+1 jente:) Skrevet 9. september 2007 Forfatter #6 Skrevet 9. september 2007 ok takk for alle tips:) Skal prøve å bytte smukken i morgen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå