Anonym bruker Skrevet 9. september 2007 #1 Skrevet 9. september 2007 Når jula kommer , har jeg under en mnd igjen av svangerskapet. Så har jeg såååå lyst å dra hjem til Mamma i jula. Men det betyr tog eller fly fra Trondheim, og nordover... det jeg lurer på , og mener jeg har hørt er : At man ikke skal fly i 3 trimester , stemmer dette? Isåfall , hvorfor ikke? hva er skadelig? Når er siste sjangs for å fly?? Og .. toget , hadde dere tatt sjangsen på toget , snakk om 10 timer tog da.. sovecupe , osv... ?
Sunniva78 har to små Skrevet 9. september 2007 #2 Skrevet 9. september 2007 Her er en link om flyreiser og graviditet: http://www.lommelegen.no/php/art.php?id=322877 Tror nok at 10 timer på tog kan bli langt ja, men spørs jo i hvilken form du er i da! Er ikke sikkert det blir noe problem:-)
*Ida og diamanten* Skrevet 9. september 2007 #3 Skrevet 9. september 2007 Jeg flyr en del, og har også lurt en del på dette med fly, hvertfall i 3. trimester. Det er sånn at det kommer ann på lengden på flyturen. og dersom det er under en måned til termin krever flyselskapene et skriv fra legen din på at du er i god nok form til å fly.. det er jo fordi at flyvertinner er ikke kurset i hvordan de skal forholde seg eller gå frem dersom fødselen skulle sette i gang uder flyturen.. håper det hjalp deg litt... *god jul* haha ;o)
Erisa* Skrevet 9. september 2007 #4 Skrevet 9. september 2007 Heisann! Jeg er i samme situasjon, har termin 20.januar, bor i Bergen, og vil hjem til mamma på Sunnmøre i jula. Jeg satser på å ta fly, jeg. Tog ville jeg ikke satset på, altfor lang tur med 10 timer! Om det nå skulle være slik at fødselen satte igang mens du var på vei, så er det bedre om det skjer på flyet, tenker nå jeg. Da er det bare snakk om en halvtimes reise uansett, og skulle vannet gå, så får flypersonalet kontakte ambulansen, slik at den sto klar for å hente meg når jeg landet. Men det er jo over 3 uker til termin, så det er jo gode sjanser for at jula går uten noen fødsel - kan vi satse på i alle fall!
januarbaby:-) høygravid Skrevet 9. september 2007 #5 Skrevet 9. september 2007 Legen min sa at gravide ikke skulle fly når det var mindre enn 2 uker til termin... det var om noe skulle skje...fødsel altså. Ellers i 3 trimester er det ikke problem å fly.. det er vel mest i første trimester....
amy_de Skrevet 9. september 2007 #6 Skrevet 9. september 2007 Du kan fly med SAS i allefall fram til fire uker før termin, to uker før hvis du har med lege-erklæring på at det er ok. Dette gjelder på flyvninger under 4 timer. Flyvertinner er kurset i hvordan håndtere en fødsel, men det er vel neppe en drømmesituasjon for hverken passasjer eller personale at noen føder i lufta
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå